Bij het bestellen van een nieuw abonnement voor de streekbus dit weekend zag ik toevallig dat de servicepunten - die gele kastjes - in winkels per eind februari verdwijnen uit supermarkten en boekwinkels. Zo te lezen kan ik dan alleen nog op het station of ziekenhuis hier in de buurt uploaden.
Lekker dan! Waarom zou je het leven makkelijker maken voor de OV gebruiker tenslotte.
Goed om te weten
In 2025 gaan de automaten in winkels verdwijnen. Heb je er eentje nodig? Check dan voordat je gaat in onze servicepuntenzoeker of je automaat er nog staat.
Voor de NS abonnement werkt dat gelukkig moderner en staat je abonnement ook direct op je OV kaart. Zag ook dat ik in April een nieuwe OV kaart moet. Ook even nakijken hoe ik dat het goedkoopst oplos.
Dus even uitzoeken hoe ik dit efficiënter regel dan maandelijks even langs de plaatselijke supermarkt gaan en mijn bus abonnement op mijn kaart zetten.
Iemand een suggestie?
6 opmerkingen:
Tja en het Amsterdamse Gem. Vervoerbedrijf haalt haar oplaadautomaten weg bij metro- en tramhaltes en verwijst juist daarvoor naar winkels en treinstations. Ze willen iedereen aan de OV pay hebben. Luid protest want wat moeten mensen zonder bankpas, mensen die minder digitaal vaardig zijn, mensen die onder bewind staan (en dus wellicht geen grote bedragen mogen storten)?
Net als brievenbussen
Bij mijn AH werd als reden opgegeven dat er steeds minder gebruik word gemaakt van de oplaadkastjes. Hetzelfde geld natuurlijk voor het verdwijnen van de brievenbussen. Wij als consumenten zijn hier natuurlijk zelf de oorzaak van. Als ik wij zeg bedoeld ik daar natuurlijk niet iedereen mee. Zelf gebruik ik de oplaadpunten zeer regelmatig. Een en ander zal er natuurlijk ook mee te maken hebben dat je tegenwoordig ook met je bankpas kan reizen in bus en trein.
Ik heb nog nooit een oplaadpunt gezien dus ik ga het niet missen
Maar vervelend voor jou dus
Ik zou gisteren bij de AH mijn abonnement op mijn OV kaart zetten en het kastje was inderdaad weg. De winkelketen levert die service niet meer, zeiden ze aan de balie. Nou, fijn dan inderdaad. Nu maar eens uitzoeken waar dit dan wel kan!
Mijn abonnement is een jaarabonnement, dus dat scheelt dan weer ;-)
Een reactie posten