woensdag 12 november 2014

Non carriereplan

Vandaag al direct begonnen met iets wat uit de bloedonderzoeken bij de huisarts duidelijk werd. Ik heb een vitamine D-tekort. Vandaag de eerste ampul genomen en de komende 6 weken ook weer. Daarna moet ik maandelijks een shotje nemen.

Verder vrijdag weer een afspraak om de rest van de zaken te bespreken. De regelmatige lezer weten dat ik een schijthuizerige struisvogel ben met ontwijkingsneigingen, maar ik had nog wel goed onthouden wat mijn huisarts me vertelde en over de route die ik zou moeten lopen bij bijvoorbeeld diabetes. Dan zou ik naar een wijkverpleegkundige worden verwezen en die begeleidt je dan. Dus niet eerst weer naar de huisarts.

Ik hoorde van de assistente dat die afspraak met de huisarts, bij navraag, was voor oa schildklierafwijking die bleek uit het bloed en ze zei nog zoiets ook met diabetes. Nu komt de schijtlijster om de hoek; ik hoorde het D woord en durfde niet verder te vragen. Ik durfde dat niet; 54 en niet durven. En bedacht, met medewerking van de struisvogel, dat er dan wel niet zo veel aan de hand zou zijn. Toch??? Toch??

Pfffff..soms kan ik zo om mijzelf lachen. Hoe moeilijk ik het mezelf kan maken en om het vrezen om het vrezen zeg maar.

Dus besloot ik dat het wel klaar moet zijn met het gepieker. Als het al zo is, dan IS het al zo en vrijdag hoor je meer en kan je meer vragen. Wees niet bang, pieker niet en wees dankbaar dat je in een land leeft waar de zorg zo goed is. Je woont niet in West-Afrika en heb net gehoord dat je Ebola hebt!!! Cheer-up!

Dus geen troostvoedsel gekocht op de terugweg van de apotheek, maar gewoon groenten die nodig is voor mijn avondeten en dat staat nu lekker te pruttelen.

Ik ben ook blij en dankbaar dat ik elke avond goed kook. Niks meer uit zakjes en pakjes, geen M aggimixen of Maaltijdpakken of ander gemaksvoedsel, maar alles vers. Zo weet ik wat ik eet en heb ik bovendien lol in het ontdekken wat ik allemaal kan en de smaak van versbereid voedsel is vele malen beter en minder zout dan voorbereid voer.

Natuurlijk scheelt het dat ik niet meer om 19.00 uur kom binnenrollen na een 2 uur lange autorit van een klant ergens in het land. Of een lange dag met oerstomme vergaderingen. Of 24 offertes die perse die dag de deur uitmoeten of een aanbesteding die geheel uitgewerkt moet worden en in twintigvoud in mooie mapjes gedaan moet worden en voor 1800 uur met de koerier mee.

Goh....wat verlang ik eigenlijk naar een huisvrouwenbestaan. Je hoeft niks. Geen targets en geen druk (ja je huis schoonhouden, maar daar heb je zoveel tijd voor en die boodschappen is ook geen ingewikkeld verhaal) en je ook niet druk hoeven maken je wel genoeg salaris binnenbrengt, want dat wordt ook geregeld via man- of vrouwlief. Heerlijk!!

Tot je 65 wordt en dan krijg je voor al je jaren thuisblijven ook nog AOW. Hoppa.... Tel uit je winst.

Maar nee, ik moet aan de bak. Verzuimd om een man/vrouw aan me te binden dus huisvrouwenbestaan is niet voor mij.

Ik moet vooral nog heel veel en momenteel wil ik eigenlijk niks. Errug he. Geen flitsende carriere meer, maar een baantje. Een parttime baantje bij voorkeur. Waardoor ik veel, heel veel vrije tijd heb om aan het leven te besteden.

Niet meer meedoen met de Ratrace.









4 opmerkingen:

OpnieuwBeginnen zei

Die shotjes vitamine D van de huisarts zijn wel lekker, maar beter is het om dagelijks vitamine D te slikken, bijvoorbeeld 4000ie.
Die shotjes van de huisarts moet je toch zelf betalen, dan zijn de pillen voordeliger en krijg je meer vitamine D binnen.
Voor in de toekomst, denk er maar eens over. Lees ook op Wikipedia over vitamind D3

Guilia zei

Zon bevordert de opname van vitamine D

Unknown zei

Dit stuk heeft een lach op mijn gezicht gebracht, bedankt ;-))

Lot zei

Geen idee hoe ik smileys hier zou kunnen plaatsen van anders kreeg je een duimomhoog 2x geweldig hoor geen troostvoedsel gekocht. Je leert snel.