vrijdag 28 november 2014

Sapperdepap

In het kader van mijn APK liet ik ook een uitstrijkje maken omdat ik,  na al een tijd niet meer de Maandverband-industrie te sponsoren, toch weer hun producten nodig had. En ik was al in de overgang, dus toch ook maar even melden bij de huisarts. En niet denken dat dit wel vanzelf stopt (dat deed het wel, het bloeden, maar goed...het blijft abnormaal dus raadzaam om te laten onderzoeken en nu eens niet te denken dat wat vanzelf komt, vanzelf weer weggaat).

Gelukkig had ik al een vervolg-afspraak bij de Gynaecoloog staan want de uitslag van dit uitstrijkje gaf dat ook aan dat dit nodig is.

Eng, niet fijn, liever een 'goede' geruststellende uitslag, maar ja...het is niet anders.

Ik zag een tijdje terug een Amerikaanse arts met een T-shirt: Don't Google, ask ME!! Die ergerde zich eraan dat zijn patienten al helemaal wisten wat ze hadden, medische rapporten konden lezen en doordat ze inzicht hadden in hun dossier nu zich van de hoed en de rand hadden gegoogled. Alsof de huisarts voor niks jaren had gestudeerd.


Dus laat ik dat nou ook maar doen. Het aan de arts vragen.

Ooit vertelde een medicus me dat sommige zaken totaal verkeerd kunnen worden uitgelegd. Een bultje wordt ook een tumor genoemd, maar hoeft niet hetzelfde te zijn als een tumor zoals bij kanker.

Laat ik dit weekend me verheugen op mijn nieuwe manier van kijken, letterlijk en figuurlijk. Wat zijn de kleuren helder en wat zijn de contrasten nu duidelijker dan voorheen. En wat heb ik nog steeds zin om zoveel luchtiger te mogen zijn, het zware en zwaarmoedige achter me te laten. Net als mijn oude ooglens, gewoon weg laten zuigen.


Kom...ik pak de stofzuiger even; doe ik het zelf wel.







12 opmerkingen:

Fabiooltje: zei

Recent ook zo'n uitslag gehad. Het wachten op de definitieve uitslagen van het definitieve onderzoek is best zenuwslopend, maar gelukkig was in mijn geval uiteindelijk alles goed. Ik hoop bij jou ook!

Anoniem zei

Sterkte. Ik weet er helaas alles van....

arcobaleno zei

Hou je haaks en heb vertrouwen
Siny

Ingrid zei

Sterkte, positief blijven denken.

Unknown zei

Heel veel sterkte gewenst, ik duim voor je dat er niets ernstigs is!

Gewoon Greet zei

Hier ook de duimen omhoog (is wel lastig typen ;) maar toch van harte!
Ons kaarsje brandt voor jou vandaag!
heel veel liefs

Pecunia zei

Sterkte!

Lot zei

Heel veel sterkte met de komende onderzoeken.

Gelukkig heb je deze keer geen struisvogel gespeeld en meteen aktie ondernomen goed hoor!,

Mevrouw W. zei

Hopelijk valt het mee! Sterkte ermee!

Janne zei

We gaan voor een goede uitslag! Ik Al voor je duimen, ik ben niet gelovig dus voor je bidden of een kaarsje opsteken heeft geen zin :-)

Janne zei

Ik Al m.z. ik zal........ mini I-pad en dikke vingers

Greet zei

Heel veel sterkte in deze spannende tijd!