dinsdag 4 november 2014

November; Geefmaand en Movember

Hoewel November de maand voor aandacht Prostaatkanker is en mannen dus daarom hun snor laten staan, vond ik dat niet echt bij mij passen. Toch maar epileren dus.



Wat ik wel her en der in blogland las was dat November ook Geefmaand is. Nu heb ik altijd geleerd dat goed geven betekent dat je linkerhand niet weet wat je rechterhand geeft (of net andersom) en dat het niet kies is, om je goede werken openbaar te maken. Vandaar dat ik vroeger altijd al zo'n hekel had aan collectezegels in de kerk. Kon iedereen zien hoeveel je gaf en die zegels waren ook nog aftrekbaar van de belastingen. Maar goed....dit is een zijstraat.

Dus geef ik wel, maar hou wat en hoe ik geef in mijn eigen boekhouding bij. Maar DAT ik geef, vind ik wel prettig. Bewuster stilstaan bij het feit dat er genoeg te geven is. Of dat nou in de vorm van spullen is of tijd en aandacht of een goede review op een site. 

Onbaatzuchtig geven; zonder er iets bij terug te verwachten dus. Behalve een FeelGood gevoel in mijn hartje dan :)

En geef ik mijzelf onbevreesdheid en luchtigheid deze maand. 


3 opmerkingen:

Ivy zei

Ben het helemaal met je eens. Ik heb het ook altijd zo'n raar fenomeen gevonden dat mensen geven om het vervolgens van de belasting te kunnen aftrekken. Dit soort mensen geeft dus alleen maar omdat ze het op een andere manier - lees: via de nationale belastingspaarpot - terug ontvangen. Hoezo goedgeefs......En dan het liefst ook nog met naam en toenaam genoemd willen worden in allerlei krantjes.
Als ik geef, is het omdat ik wil geven en niet omdat ik het van de belasting terug krijg.

Zo langzamerhand is aan elke dag/week wel een thema gelinkt, ik krijg er een beetje genoeg van.
Toch zou je er een nieuwe rage mee hebben kunnen starten, met zo'n leuke damessnor :-)

Groetjes,

pourquoi pas ??? zei

Ben het met je eens. Vaak trouwens. Ik las eens dat een dame een tosti voor haar man had gemaakt en dat dan haar goede daad is voor die dag. Tja.......
Ik doe er dus ook aan mee maar illegaal zeg maar al zal ik af en toe wel wat opschrijven mezelf kennende. liefs, keek nog of ik je zag vandaag op onze geheime ontmoetingsplekje maar nee hoor.

Nietzomaarzooo zei

Ik was bij de DEEN!! :)