zaterdag 22 november 2014

Zaterdagzwijmel

Opeens zat ik weer in de jaren 80 en had Bruce Willis weer haar.

Op de Belg zonden ze de pilot uit van Moonlighting, een serie die ik verfrissend en grappig vond. Het had de uitstraling van de Screw Ball comedies uit de jaren 30 en 40 en Bruce speelde grappig naast de wonderschone dame die Maddie speelde.

Dus zo leuk om weer even terug in de tijd te zijn. De mode, de auto's en de muziek. De zanger, Al Jarreau, was begin jaren 80 op zijn populairst en bekend van zijn album Roofgarden, die op mijn kamertje in Utrecht ook was grijsgedraaid. Leuke tijd. Onbezorgd, uitgaan en het enige waar je je druk over maakte was of je dat weekend ook nog zou gaan dansen en dan de hele week macaroni eten, of toch maar niet...Heerlijk die macaroni met smack!


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zit hier echt mee te zwijmelen. Die serie was zo leuk en de muziek is verrukkelijk.

Elisabeth zei

De beelden uit het filmpje komen me vaag bekend voor dus waarschijnlijk wel gekeken maar niet blijven ''hangen'' De muziek vind ik heerlijk om te luisteren !

Bibje zei

Ik kan me de serie dus echt niet herinneren. wel van naam maar ik denk niet dat wij daar thuis naar keken.
Het muziekje zwijmelt er lustig op los :)

Anoniem zei

Ik ken het ook niet en ja dit is een echte zwijmelmuziekje hoor

Greet zei

Ik ken de serie ook niet, maar de muziek is lekker. Leuk, die herinnering aan de macaroni met smack.

CorryR zei

Macaroni medt smack, en ook tomatenpuree en uien. Mmmm, heerlijk. Muziek ken ik niet, maar erg mooi!

Joanne zei

Ik heb er een dvd van, van de serie. Leuk om de muziek weer eens te horen.
Macaroni met smack eten wij nog steeds, wel met meer ingrediënten, maar lekker is het nog steeds.
Fijne zondag.

Liefs Frederique

natasja zei

Muziek en serie zeggen me niets.
Sfeer wel. Typisch jaren 80 inderdaad!

Dwarsbongel zei

Die serie ken ik absoluut niet, Al Jarreau wel, maar gemiddeld van andere muziek, eigenzinniger. Hij blijft een fenomeen, ook hier.

CorryR zei

Dit ken ik niet. Maar wel lekker stukje muziek.