woensdag 14 juni 2017

Het ruikt hier naar baby-poep

En lekker dat ik het vind!

Mijn dochter kwam even langs met haar dochter en wat is de jongedame alweer gegroeid. Heb haar al weer veel te lang niet vastgehouden en gezien.

Maar nu was het heerlijk. Haar warme lijfje, even de kleertjes uit en lekker om zich heen kijkend in haar lieve rompertje.

Alles onderzoekend met haar handjes, voetjes, mondje en mooie bruine ogen. Ze draait zich om en het zal niet meer lang duren voor ze door de kamer tijgert.

Hierna ging mijn dochter nog verder op bezoek. Even met de kinderen van haar vader een ijsje halen, want dan doen zij ook nog eens wat leuks. Haar vader denkt nooit aan dit soort kleine dingen. Iets simpels als ergens een ijsje eten met zijn kinderen. Eerste of tweede leg.

Mijn vader deed dat wel, al was dat voor hem weer een mooi excuus om zelf ook ijs te eten. Ik heb denk ik zijn genen voor de liefde voor ijs. Het lekkerste ijs van de stad, want er stond altijd wel een rij bij de IJssalon aan het plein, net voor de binnenstad. IJs tussen een wafel of in een bekertje. Of in zo'n - in mijn kinderogen - grote beker voor mee naar huis. Ingepakt met een wafel bovenop en papier eromheen. Ik ben blij dat ik ook weer mooie dingen terug kan halen.

Arnhemseweg 42, aan het Prinses Julianaplein. Ijssalon van Roon.

Mijn dochter neemt niets, want doet mee met de Ramadan en eet vanavond als de zon onder is,  pas weer. Ze klaagt niet, ze zeurt niet. Ze is zo'n lief mens. Zit ik daar met mijn Burn-out gedoe.






13 opmerkingen:

Anoniem zei

Knap van haar.

Zuinigaan (Aaf) zei

Het is fantastisch om de ontwikkeling van die kleintjes te volgen! Mijn ene kleinkind tijgert en zit nu, de andere is hard op weg om te tijgeren. Ik kan er geen genoeg van krijgen!
Ook het eten van die kleintjes is erg leuk om te zien! Het mondje opengesperd en wachtend op de volgende hap.

Iris Papilio zei

Fijn dat je weer even van je kleindochter én lieve dochter hebt genoten!
Ze zijn al zo snel groot.. Mijn moeder was dol op ijs, ik niet zoals zij en zeker nooit meer dan een bolletje.. Vind softijs lekkerder..

Anoniem zei

Kleinkinderen zijn zo leuk.
Je ogen trekken er als vanzelf naar toe. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat ik er zo ontzettend van zou genieten.O ,o ijs , praat me er niet van , aan het afvallen , dus een dikke streep door het woord IJS.Geen suikers en weinig koolhydraten en dan hopen 20 kilo af te vallen. Nog 4/5 te gaan. Astrid

Mirjam Kakelbont zei

Softijs vind ik heerlijk, net als goed schepijs. Maar ja, de suiker die erin zit...Ik heb sinds kort een klein neefje en een schatje dat hij is ♥ Ik kan me voorstellen dat je overloopt van liefde voor je kleindochter!
Warme groet.

Petr@ zei

Heerlijk genieten en knuffelen met je kleindochter, daar kan toch niets aan tippen!
Je dochter lijkt me een schat van een meid en zo sociaal, om trots op te zijn!

Nietzomaarzooo zei

Ja he, net jonge vogeltjes :)

Nietzomaarzooo zei

Ja, vind ik ook.

Nietzomaarzooo zei

Dat groeien gaat inderdaad heel snel. En dan is het zo leuk om haar weer even wat nieuws te zien doen.

Nietzomaarzooo zei

Ik maak wel eens zelf ijs van yoghurt of kwark en dan zo min mogelijk suiker of iets wat zoetigheid geeft toevoegen. Maar met mate kan het wel, maar ja....die mate; dat is voor mij het probleem! Sterkte met afvallen.

Nietzomaarzooo zei

Ja, echt dat kon ik me niet voorstellen dat je daar ook nog een luikje voor hebt. Kleinkinderenliefde. Nou zeg maar Luik!

Nietzomaarzooo zei

Mijn dochter is inderdaad een schat van een meid met het hart op de juiste plek.

Adrianne - Aad Actief zei

Leuk, geniet ervan! Voor je het weet zijn ze groot ;)...