vrijdag 2 juni 2017

Simpel menselijk contact met een robot

Mocht van die Engel ook nog een boek kopen en kon dat - door mijn kleine actieradius - niet vinden hier in de buurt. De enige boekenwinkel waar ze het zouden kunnen hebben is tijdelijk dicht. Dus maar online gekeken.

Zag dat ik nog een klein tegoed van een boekenbon had staan en dat ik ook nog korting kreeg op de verzendkosten (nihil dus)  ivm vaderdag.

Dat is fijn, zei de zuinige Nederlander in mij.

Bij de verwerking van mijn bestelling deed ik wat fout (ik word steeds dommer heb ik het gevoel momenteel; de simpelste klusjes moet ik heel traag doen of lang over nadenken en kosten me veel energie).

Dus riep hulp in van de klantenservice via de chat.

Robot Peppert wordt vanaf vandaag ingezet bij het gemeentekantoor in Rotterdam-IJsselmonde.


Dat was iemand met een naam waarbij ik vermoedde dat ze aan de Ramadan kon meedoen (haar naam stond op het wensenlijstje voor mijn tweede kind, maar dat werd een zoon, dus toch maar een andere naam gekozen). Ik dacht; doe eens spontaan, zeg wat je denkt, echt denkt en ik zei dat tegen haar; dat ik haar naam prachtig vond. En of ze aan de Ramadan meedoet. Dat deed ze dus wenste ik haar een gezegende Ramadan.

Mens. ik zat zowat te janken. Niet omdat ik mezelf zo'n goede correcte Nederlander vond, maar hoe simpel kan het zijn. Contact te hebben. En je daardoor meer mens te voelen. Ik hoop dat zij dat ook zo heeft ervaren. Inshallah.

En nu jank ik weer.

Het enige wat ik nog een beetje goed kan is snoeien. Hoe symbolisch. Want kennelijk moet ik ook snoeien in zaken die mij opgebrand hebben. Soms met wortel en al verwijderen.

Dus net alle 'wilde' takken op reikwijdte van de boom in de voortuin gesnoeid en weet dat ik de zaag er nog bij moet halen, maar nu is het wel weer genoeg. De klimop weer in model gesnoeid (modelletje doe-maar-wat), wat verdere wilgroei verwijderd en nu weer even pauze. De groenbak aan de weg gezet.

Oh ja...wat ik verder ook nog goed kan is de was doen. Ook dat is weer symbolisch schat ik in. Alles schoonwassen, de mufheid eruit en ook de vlekken verdwijnen. Daarna heerlijk in de zon drogen. Gratis op zonne-power. En daarna weer schoon in de kast.

Gerelateerde afbeelding


Een heel simpel en rimpelloos leven. Kon ik mijn hele leven alleen maar rozen leiden en snoeien. Maar Somebody  Never promised me a rosegarden denk ik.









7 opmerkingen:

Anoniem zei

Het valt allemaal niet mee.

Anoniem zei

Je bent goed k.o. gegaan en het kost tijd en ruimte om weer met korten en stoten op te krabbelen en jij doet het prima. Wat zal je veel geleerd hebben en sterk zijn als het wat verder in de tijd is. Echt, je bent een powerhouse als het er op aan komt.
Smak!

Lot zei

Er zit ook wat humor in deze ipv cynisme.

Anoniem zei

Gewoon vriendelijk en belangstellend zijn is volgens mij goed voor ons allemaal. Mijn omstandigheden zijn heel anders dan die van jou. Maar op dagen dat iedereen tegen mij aanzeurt, botweg onbeleefd is, dan is het een pleister op mijn ziel als iemand naar me glimlacht of zwaait of goedendag zegt. Dus wat goed en fijn dat jij in al je sores niet zo verbitterd en chagrijnig bent dat vriendelijk zijn niet meer lukt.
Ik wens je een fijn weekend! Janny

Petr@ zei

Jouw pad gaat zeker niet over rozen!
Ik vind dat je supersterk bent zoals jij overeind blijft, petje af!
***
B.t.w. Als je lid bent van de bieb is er binnenkort de vakantiebieb, kun je gratis boeken downloaden.

Hou je goed xxx
Liefs

Liesbethblogt zei

Een beetje 'echt' contact daar schort het helaas nogal eens aan. Geef iemand maar eens een compliment. Wat lees je veel herken namen die nog op mijn lijst staan.

Robotmaaier zei

Hartstikke goed zoals je hier over schrijft hoor!