woensdag 22 mei 2019

Afknapperrrr

Doe je de voordeur open, want er wordt aangebeld. Staat er een jonge man op de stoep met in zijn rechterhand een tablet. Dan weet je eigenlijk al hoe laat het is.

Maar zijn openingszin was wel zo belabberd slecht dat ik direct niks meer zou willen kopen.

"Is de directrice van de huishouding aanwezig?"

"Neen"

Kleine pauze en hij keek me al raar aan, want DAT antwoord had hij natuurlijk niet verwacht. (In zijn script staat; bij een vrouw, zeg directrice, bij een man zeg directeur. En kijk er vooral guitig bij. Zo van wat zijn wij gevat he...)

"Weet u ook wanneer ze er wel is dan?"

"Neen, en trouwens zeg maar dat ze je een ander script moeten geven want dit is de meest waardeloze introductie zin die ik ooit heb gehoord. Dit wordt echt niks zo".

En hij droop af.

Ach...arme student. Ga toch wat leukers doen als bijbaan.


Afbeelding van Gerd Altmann via Pixabay


Gelukkig is het vandaag hier wat minder grauw, kil en grijs en zie ik af en toe zelfs de zon! Dat geeft de burger moed. In ieder geval geen dik vest aan hoeven doen vanochtend.


10 opmerkingen:

kniepertie zei

Ow wat erg! nooit gehoord van genderneutraal;) in een openingszin?

Anoniem zei

Hier ook een zonnetje.

Nicole zei

Als je iets meer talent hebt dan jouw verkoper dan kun je er goed mee verdienen als student. Zoonlief heeft het ook even gedaan maar hij vond het niets.

Anoniem zei

Oh ja , daar was ik ook snel klaar mee. Mijn dochter krijgt regelmatig de vraag of de hoofdbewoner aanwezig is? Ja, die staat voor je neus zegt ze dan. Oke , ze ziet er jong uit, maar ook weer niet zo jong dat ze geen eigen woning zou kunnen hebben. Er is al verbetering want een paar jaar geleden was de vraag nog is je vader of moeder thuis? Waarop ze dan ad rem antwoorde ja hoor en als er dan gevraagd werd of ze die kon halen zei ze , nee sorry die woont aan de andere kant van de stad. Ans

Luz zei

Hahahaha lachen! Ook een leuke is: is de baas thuis? als de vrouw opendoet. Mijn ex schoonmoeder zei toen: die staat voor je.

Bertiebo zei

Dat is wel erg. Ik had hem nog niet gehoord

klaproos zei

whahaahahhaha, wat zal hij zich bezeken voelen:-)
maar geeft niks, moet íe maar niet zó stom doen :-) aanpakken die hap,

Petr@ zei

Haha daar had hij niet van terug!

Joanne zei

Wat een idiote openingszin! Echt nooit gehoord. Je bent wel adrem. Maar de reacties zijn ook geweldig, hahahahaha.....

Liefs Joanne

izerina zei

Geweldig je reactie. Hij kan inderdaad beter ander werk zoeken. Knaagt het geweten minder.