vrijdag 24 mei 2019

Mankell: De witte leeuwin

Wat een fijn boek om te lezen. Helaas is de auteur een aantal jaren geleden overleden, maar zijn serie over de politieagent Wallander blijft fijn om nogmaals te lezen.

Deze kende ik nog niet, heb toch al aardig wat van Mankell gelezen. Het pakte me, als zoveel van zijn boeken, direct. Ik las expres wat trager, want anders zou dit boek zo snel al 'op' zijn.

De witte leeuwin door Henning Mankell

Het speelt in Zweden en in Zuid-Afrika ten tijde van Nelson Mandela en De Klerk. Een moord in Ystad blijkt verband te houden met een politieke aanslag in Zuid-Afrika. Weer een goede les in hoe de zaken zo zijn gelopen en hoe sommige dingen verband hebben ook al zou je dat niet direct vermoeden of zien.

Nog steeds aktueel vind ik.


5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Hee ik heb dit boek ook niet gelezen. En verder ook vrij veel. Nou, maar eens op zoek dan

nicole orriens zei

Dit genre spreekt mij iets minder aan. Ik houd nooit zo van boeken met een detective in de hoofdrol behalve Hercule Poirot : )

Anoniem zei

Fijne boeken.

Iris Papilio zei

Ik heb ook veel Mankells gelezen, ook dit boek in 2014.
Het is alleen zo jammer dat ik echt niet meer alles qua inhoud onthoud. Geldt ook voor dit boek. Maar je hebt mijn geheugen een beetje opgefrist. :-)

Spaarmoeder! zei

Dank voor het opfrissen van mijn geheugen!