zondag 19 mei 2019

Gewonnen!!

Nou ja, Nederland is nummer 1 geworden op het Eurovisiesongfestival. Was erg spannend, vooral de puntentelling. Eerst de vakjury en daarna van de tele-voters (het publiek dus). En bij de laatste cijfers kwamen enorme verschillen uit de bus. Wat het spannend maakte.

Zo leuk om een avond 'eruit' te zijn! Want dat is het effect. Even geen ruimte in je kop om aan andere dingen te denken (lees piekeren). En of dat dan met zeer oppervlakkig vermaak is..ik ben er bliet miet!



Dan blij zijn met mijn eerste kop lekkere sterke koffie hahah en de superverse bieslook uit de tuin in mijn roer-eitje.

Ben blij dat hij gewonnen heeft met een simpel liedje, zonder enge dansers, rare kostuums, SM-acts, vallende goudgespoten Engelen of een namaak-madonna. Het is allemaal zo over The Top dat het weer grappig wordt. En hou van het commentaar op een Engelse nieuwssite.

De echte Madonna viel zwaar, heel zwaar, wat zeg ik, enorm tegen. Het is natuurlijk al bekend dat ze niet echt een 'goede' stem heeft en het meer van haar 'merk' en imago moet hebben, maar sinds ik vorige week die zangles volgde bij het Happinez festival, weet ik dat dit echt superflut was. Of eigenlijk een woord wat rijmt op superflut.

Haar gloriedagen zijn voorbij, maar dat beseft ze nog niet helemaal. Of niemand durft dat tegen haar te zeggen.

Oh heerlijk eitje zeg!

5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik was niet thuis en toen ik thuis kwam was de jurering net begonnen. Heb het helemaal uitgekeken. Superspannend

Mevrouw W. zei

Ik was niet thuis en toen ik thuis kwam ben ik gelijk mijn bed ingedoken, maar toen ik vanmorgen facebook opende was het eerste dat ik las dat Nederland gewonnen heeft. Chapeau hoor!

Janne zei

.....het songfestival op zich vind ik niks! De puntentelling geweldig en de vakjury stelt nooit teleur 😂😂

Anoniem zei

Fijn dat Nederland weer eens wint.

Iris Papilio zei

Leuk dat hij gewonnen heeft. We hebben niet gekeken en ik hoorde het van Jan die Nieuws zat te lezen. Knap en eindelijk had iedereen gelijk. Maar wie gaat nou dat spektakel betalen volgend jaar... We hebben weer iets om over na te denken!