dinsdag 24 december 2019

Doorgehakt

Zo dan.

Knoop doorgehakt nadat ik van de week op het plaatselijke kantoor ben geweest en me uitgebreid heb laten voorlichten over de ziektekostenverzekering die mijn gemeente aan minima aanbiedt. Vooral over de kleine lettertjes laten voorlichten. En over de acceptatie bij de aanvullende verzekering voor bepaalde zaken.

Want her en der lees ik dat bij sommige verzekeraars je niet zomaar voor een aanvullende verzekering geaccepteerd wordt. Wat ik snap, maar ik wil niet achteraf horen dat ik helemaal geen gebruik van die dienst kan maken, of nog een jaar wachttijd heb.

Dus me goed laten voorlichten en nu weet ik dat ik die knoop durf door te hakken om over te stappen naar deze verzekeraar. En dat ik dan wel weer zie hoe of wat, maar weet dat ik nu klaar ben met hakken.Of eigenlijk het besluit nemen om te hakken. En dus weer rust in mijn hoofd krijg. En wat minder zorgmijder hoef te zijn. Nog wel even in mijn begroting 2020 kijken waar ik de hogere premie van kan betalen, maar mijn potje voor Eigen Risico kan daar wel voor dienen, want dat is meeverzekerd.

Nu alleen nog wat gehakt in de vulling stoppen voor het Kerstgebraad. Ik verzorg dat voor het Kerstdiner bij mijn moeder voor mijn kinderen en kleinkind. Dat is te exotisch voor mijn moeder. Maar prima, dan weet ik dat ze niet toch varkensvlees serveert omdat "'ze' dat toch niet doorhebben".

Oh ja...trouwens over Hak...wat een lelijke slagzin in vergelijking met die Martine Bijl altijd voor ze maakte. Mooie zak..Hak. Bleuh.



Het regent, het is donker. Een dag om weg te kruipen vooral als je her en der leest hoe sommige families elkaar het leven enorm zuur maken en niet alleen rond deze dagen.  Dan is een gezellige en warme familie-Kerst een soort van utopie. Alleen te zien in films. Of reclames.

Hoop zo dat ik niet van dat soort trekjes krijg of al heb. Hoe erfelijk belast ben ik?

Gooi er nog maar een vers gezet kopje koffie in en maak me er niet meer druk over. Heeft totaal geen zin. Hakt er alleen maar in. Ik ben wel uitgehakt. De groeten!






2 opmerkingen:

Petr@ zei

Goed van je om over te stappen, ik durf dat niet. Tegenwoordig mankeer ik zoveel dat ze me waarschijnlijk toch niet accepteren ;-)
Een heel bijzondere vrouw was Martine, triest dat ze er niet meer is.

Ik wens je fijne kerstdagen en een goed en gezond 2020!
Liefs Petr@

Ka zei

Goed gedaan.
Zorg mijden omdat het geld kost vind ik heel verdrietig om te lezen...