woensdag 18 december 2019

Onder de Pannen.

Kan zo in het boekje: Dat geleuf je toch niet!

Liep op weg naar de supermarkt en werd aangesproken door een heer in een auto met het raampje opengedraaid aan de passagierskant. Ik zag (tsja...ik zie nou eenmaal snel alles) dat er een pannenset in een doos op die stoel stond.

"Zeg mevrouw, ik heb een rare vraag, maar ik kom van bla die bla die bla die bla-conferentie en nu was er toevallig nog één set over. Van deze goede pannen. Heeft u interesse erin?"

Moest mijn lachen een beetje inhouden, maar zei toch "Nee, geen interesse; Pannen genoeg meneer".

En keek om me heen waar de verborgen camera was. Hij reed verder en even verderop zag ik hem nog anderen hetzelfde vragen. Dus niet dat het alleen aan mijn sloeberige uiterlijk lag.

Liep terug naar huis en een meisje uit de buurt vertelde aan een andere buurvrouw dat er nergens meer Kersttakken te vinden zijn en morgen op school moest ze toch die echt meenemen om een stukje te maken.


Afbeelding van Georgi Zvezdov via Pixabay 


Aangezien ik twee weken terug een bundeltje takken had gehaald en er nog wat over had (nou ja...nog zeker 2 taken vol) vertelde ik dat ze maar even bij me langs moest komen. Toen ze de takken kwam ophalen vroeg ik of ze ook nog oasis moest hebben. Oh..heeft u dat ook?? Ja, ook een half stuk, maar neem maar lekker mee.

Zij ook weer onder de pannen. En hoe heerlijk is het als je je onder de pannen weet.


5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja zeker. En jij een goede daad verricht

Marlou zei

Ha Cellie...

grappig!!! Lees dit eens: https://marlou-praathuis.blogspot.com/2019/06/de-vertegenwoordiger.html

Onder de pannen!

Fijn dat je je buurmeisje kon helpen...

Groetjes van Marlou

.

Anoniem zei

Een bekende oplichterstruc die pannenverkoop. Er wordt regelmatig voor gewaarschuwd. Nooit intrappen.
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/trap-niet-in-oplichtingstruc-pannenverkopers/

klaproos zei

:-) wat een oplichters heb j e toch.... tsssss
gelukkig ben jij er niet ingestonken

Mirjam Kakelbont zei

Jouw pannen bevallen me stukken beter dan de pannen van die oplichter.