dinsdag 8 september 2020

Karrekarrekios

Voordeel van slechter slapen is dat ik op dat moment van te vroeg wakker worden wel de wasmachine alvast kan aanzetten. Dan kan ik als ik wakker wordt op een normaler tijdstip die was direct ophangen. Ieder nadeel hep zijn voordeel zeg maar.

Weet heel goed waarom ik soms vroeger wakker wordt dan nodig zou zijn. Herfstvruchten en allerlei 'verplichtingen' waar ik kennelijk toch niet onderuit kom. 

Dus is het zaak om voor mijzelf een methode te vinden waardoor ik toch 'vrij' in mijn hoofd blijf. Mijn hoofd, mijn gedachten, zijn van mij. 

Snoeien in de tuin is fijn! Als ik snoei zeg dan komt altijd dit liedje in mijn hoofd:


En een fijn fantasietaal liedje en even terug in de tijd. Kreeg trouwens bericht dat een mini-pensioentje volgende maand uit zou gaan keren. Dus daar moest ik even induiken en regelen dat dit pas over een jaartje of tien is. Want tegen die tijd moeten we denk ik doorwerken tot een jaartje of 70. 

Las ik net een artikel in Trouw dat we beter allemaal op ons 60ste met pensioen zouden kunnen gaan. En vooral mensen die zware lichamelijk arbeid doen. Heeee....daar heb ik in de jaren 80 nog VUT premie voor afgedragen. 

Tenslotte: Wat een flinke vrouw zou mijn oma zeggen: Klik hier . 









5 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor mij is het op het moment niet leuk, dat gesnoei, foei.
Tja dat lijkt me lastig te regelen met dat pensioentje.......

Marlou zei

Ha Cellie,

ja... stroeivoei... dat liedje zingen zij ook nog regelmatig.
Wat een geweldig lied... die Bannink... wat keiknap was die toch.
En gum Annie niet uit!

Ga maar achter dat pensioentje aan, anders kloop je het mis en dat moeten we niet hebben...

Heb het goed vandaag.
X, Marlou

nicole orriens zei

Altijd slim om van de nood een deugd te maken inderdaad. Maar wel vervelend dat je zo slecht slaapt!

Bertiebo zei

Mij schiet nu een heel ander lied te binnen: De geda-achten zijn vrij. Ik weet nu al dat het vrij lang zal blijven
https://nachtvandevrijheid.amnesty.nl/index.php/8-algemeen/28-de-gedachten-zijn-vrij

Firma Fluitekruid zei

Ha, inderdaad een mooie klassieker, Stroei-voei. Ja, dat malen 's nachts is vervelend, van ik moet nog dit, en dat... Lastig om vrij in je hoofd te blijven. Dat lied wat Bertiebo noemt ken ik ook.