maandag 20 november 2023

No it's not

Nog steeds snotterig, dus maar niet langs kleindochter. Wel weer lieve foto ontvangen. Ziet er allemaal ontspannen uit bij mijn zoon en mijn schoondochter. 

Vanochtend boodschappen gedaan. Niet teveel; alleen wat nodig is. Zag een mooie flespompoen en ook al de soep die ik daarmee zou gaan maken. Leek me heerlijk herfstvoer. Alleen het snijden al is ontspannend. 

Bij de kassa vroeg ik een man wat ik daar nou mee ging maken en dat vertelde ik hem. Blij dat ze bij die supermarkt nog geen zelfscan hebben. Dan heb je nog eens kans op een praatje. 

Ook wat zaken opgeruimd (lees weggooien) en dus meteen ook door naar de papierbak. Vol! Dan maar naar een andere wijk doorfietsen en daar mijn spullen weggooien. Geeft me altijd een prettig gevoel. Echt weg. Uit mijn huis. Kan ik het stiekem toch niet ergens anders toch bewaren. Weg! 
Moest ook mijn abonnement nog op mijn OV-card zetten dus even verder gefietst naar weer een andere wijk. Daar had de ene supermarkt geen OV apparaat, dus toch weer naar andere supermarkt. Bingo. Beetje kneuzerig dat een aankoop van een busabonnement je dan nog wel zelf moet gaan opladen op je OV-card. Terwijl die van de NS er gewoon opstaat iedere maand.

Ook weer geregeld en zo kom ik ook aan de beweging. Want zware wind tegen ook nog eens. Maar heerlijk dat het even droog was. Zaterdag was ik het liefste onder een deken gekropen, zo donker en nat als het was. 

Niets bijzonders gedaan dus in feite. Nou ja, ik moest van de week even voor mijn dochter in haar huis aanwezig zijn. De verwarmingsmonteur zou komen. Eerst tussen 08.30 en 12.00 en de dag ervoor een appje dat het tussen 07.30 en 08.30 zou worden. Oeps..dan moet ik wel heel vroeg van huis. Kon gelukkig haar auto lenen en zat er dus al rond 07.15 uur. Monteur kwam om 08.28 uur. Verslapen mevrouw. 

Dankzij de auto was ik ook snel weer thuis en kon ik daarna door naar werk. Nee, niet met de auto, zou ik alsnog in de file komen en gelukkig droog dus al een halve dag achter de rug toen ik later die ochtend op mijn werk kwam. 

Dus was blij dat het weekend even wat minder hectisch was, want uiteraard weer drukke werkdag die vrijdag.








3 opmerkingen:

izerina zei

Een geluk,dat jij regelmatig je dochter kunt helpen

Bertiebo zei

Snijden van een pompoen ontspannend? Ik vind het een crime!!

Mevrouw Niekje zei

Je hoeft een flespompoen niet te schillen, wist je dat? Heeft Nigella Lawson mijn ooit ingefluisterd 😉. Kan gewoon mee de soeppan in, of eerst in de oven roosteren en dan de soeppan in. Lekker hoor! Ik lees dat jij schrijft 'door naar werk'. Ik hoor steeds vaker dat werk zo wordt gebruikt. Ik zeg nog steeds 'naar mijn werk'...Ben nog niet zo modern als jij!