vrijdag 24 november 2023

Zeur niet!

Zo confuus van de verkiezingsuitslag kennelijk dat ik spontaan mijn contactlens kwijt was geraakt. Me lens geschrokken denk ik! En om daar om 0535 uur in de ochtend met een duf hoofd naar te moeten lopen zoeken is een slecht plan.

Laat maar los. Als ik dat ding weer mag vinden is het fijn en anders nieuwe bestellen. Niet te lang oh-weeeen. Dacht even terug hoe letterlijk als wat kapot ging of kwijt was een HELE grote ramp was thuis. Heel groot. Terwijl het leven zo prettig is als je los kan laten. En ook: vrijwel nooit een lens verloren. In al die 40 jaar dat ik al lenzen draag. 

Dacht nog even dat hij misschien nog in mijn oog zat, maar ook dat moet je dus niet zo heel vroeg gaan onderzoeken. 

Dus naar mijn werk, graag met oortjes in even me afsluiten van de buitenwereld. En gewoon nog een half uurtje naar de foto's van mijn kleinkinderen kijken. Veel gezonder. 

Wel een uitdaging en nogal moe-makend met/zonder lens. 

Maar zeur niet, zeur niet zeur niet!!!









5 opmerkingen:

izerina zei

Schrijf je ook,of je de lens nog vindt?

Anoniem zei

Goede therapie, een half uurtje naar foto,s van kleinkinderen kijken. Kan mij indenken dat je daar van opkikkert.

nicole orriens zei

Wat een geweldige woordspeling heb je ervan gemaakt : ) 'Je lens schrikken.' Dat is heel toepasselijk.

Lot zei

Zo vaak gehoord dat nummer ook destijds in Carré dat ik nog steeds de tekst uit mijn hoofd ken. Loes heeft enkele eigentijdsere woorden verwerkt.
Ook Het is over is zo'n fantastisch nummer, en Yentl en de Boer hebben er nu een versie van gemaakt gezien vanuit de volgende vrouw

Mirjam Kakelbont zei

"Me lens geschrokken." Fantastische woordspeling. En zo toepasselijk, maar ik zeur niet (-: