vrijdag 3 november 2023

Snoei

Als ik eenmaal begin te snoeien, dan lijkt er opeens overal wel wat gedaan te kunnen worden. Snoeide de klimop in de boom in de voortuin drastisch terug (maar groeit weer aan waar je bij staat). Hele groenbak vol. En snoeide de lavendel terug. Gaat hij in het voorjaar en de zomer weer mooi bloeien.

Zo lekker buiten aan het werk in het weekend. Alleen maar denken aan knip knip knip. En snoei voei... Lekker allemaal gedaan voordat het weer gaat regenen. Geheel met blik op oneindig. 

En grote stukken van de krant die ik niet eens wil lezen momenteel. En zeker de plaatjes erbij niet hoef te zien. En wat foto's van bebloede kinderen ben ik helemaal extra gevoelig (nu zeker). Die vragen nergens om. Verkeerde plek, verkeerde tijd. 

Vandaag de groenbak bij de stoeprand, dan wordt hij weer geleegd. Hoop dat het dan minder hard waait dan vandaag. 

Zie dat het regent, dus regenjas en regenhoed op en make-up op mijn werk verder doen. Nog één dagje werken en dan is het weer gedaan.







2 opmerkingen:

izerina zei

Ik was blij,dat ik de druif al gesnoeid had. Wat ligt er veel blad na die storm

nicole orriens zei

Ik kan me voorstellen dat snoeien een heel prettig en opgeruimd gevoel kan geven.