zaterdag 5 januari 2013

Slimme vetcellen

Althans, die van mij!

Alles wat er teveel inkomt wordt direct opgeslagen in de leeggelopen, maar nog steeds veel aanwezige, vetcellen. Alsof het lijf denkt dat het, net als bij de grootgrutter, we moeten hamsteren! Hier met dat vet! Opslaan voor schaarse tijden...

En nee, ik heb geen trechter in mijn mond waarin iemand allemaal voedsel gooit; ik doe het allemaal zelf en kan nog steeds niet slechts 1 koekje eten, maar gewoon 1 heel pak. Achter elkaar. Dat moeten we dus maar niet meer doen. Een pak koekjes kopen! Er is buiten mijzelf, niemand die dit gaat opeten, dus waarom gooi ik dit in mijn boodschappenmand? De rust die ik tijdens mijn dieet had, is weg en ik ben hard op zoek naar minder focus op lekkere trek. Ik moet me realiseren dat ik weliswaar er normaler uitzie, maar mijn lichaam nog steeds denkt dat het mijn vetcellen weer moet opvullen zodat ik binnen korte tijd weer terug bij mijn te dikke lijf ben.

Gelukkig kwam gisteren mijn DVD binnen met opwekkende Step (hallo jaren negentig)oefeningen met Cher en ik kan me nog herinneren dat ik op de videoband het altijd kon volhouden net tot ongeveer 10 minuten en mevrouw Cher dan altijd zei: Always do this warming up...en ik met rood hoofd dacht...Wat?? Warming up..ik ben nu al kapot! Toen woog ik ruim 125 kg hoor, maar dan nog....een conditie van een bejaarde.

Vanochtend kon ik eigenlijk zonder al te veel puffen en steunen ruim 30 minuten staan steppen en dat gaf me een goed begin van de dag. Ook moest ik een tijdje terug even een sprintje trekken naar de bushalte en dat DEED ik dus gewoon (in plaats van te denken dat ik dan wel de volgende bus zou nemen) en ook daarna hoefde ik niet te hijgen tot de volgende zone. Ik hijgde helemaal niet.
Kortom; mijn huidige conditie is stukken beter en ik kan ook veel meer dan ik mezelf altijd heb voorgehouden. En wat ik van huis uit heb meegekregen: Nee....jij KAN niet sporten...Veel meer. Ook ik kan worden ingedeeld in een sportieve vrouw.

Meer bewegen inbouwen in mijn leven dus, maar niet te ingewikkeld, want dan haak ik af. Zo direct even boodschappen doen, gewoon lopen of met de fiets en wat ben ik ergens blij dat ik mijn lease-auto moest inleveren. Zo MOET ik wel meer bewegen om ergens te komen.

Misschien was ik in mijn vorige leven wel een luiaard.


De wasmachine is bijna klaar; heerlijk mijn beddegoed in de was en zo direct een schoon overtrek en lakens erop doen. Straks even langs de Lidl voor mijn witwasmiddel. Een eindje fietsen, maar ach...ook weer goed voor de beweging.

Nu even een kop zwarte koffie en wat blogs lezen.


3 opmerkingen:

Spaarmoeder! zei

Succes met alles!

Mevrouw W. zei

Ik zat er over na te denken om me weer bij de sportschool in te schrijven, maar nu we een hond hebben weet ik niet of ik dat nog ga doen... Nu is wandelen met de hond wel iets anders dan 1,5 uur bewegen in de sportschool, maar toch... Als ik met de hond wandel kom ik makkelijk aan ruim een uur wandelen per dag en dat is nog lekker buiten ook!

Gelukkig is jouw conditie wel goed. En inderdaad: aankomen komt vaak door de verkeerde tussendoortjes. maar als je ze verder voor niemand hoeft te kopen, dan kun je het koekschap beter maar links laten liggen in de supermarkt.

pourquoi pas ??? zei

Ik heb een hekel aan sporten maar steps vond ik altijd wel leuk.
Jammer genoeg heb ik totaal geen conditie en haakte na 25 minuten af en o wat baalde ik ervan. Zumba vind ik ook wel leuk maar na een les kon ik de rest van de dag plat omdat ik geen energie meer had. Dus ik doe geen sport. Ja wandelen en daar leg ik me bij neer. liefs van mij.