dinsdag 2 februari 2016

Heb een nieuwe sport gevonden.

Omdenken:

Mijn inkomen bedraagt bruto net iets meer dan € 10,-- per uur
Lager kan bijna niet meer, dus het kan alleen maar beter worden. Gelukkig zijn er nog toeslagen dus maak daar gebruik van. Zonder schuldgevoel.

20 Signs You've Been Working In A Call Center Way Too Long

Geen vakantiegeld of vakantiedagen opbouw en pensioen is een onbekend woord.
Joh...met dit inkomen hoef je niet eens aan vakantie te denken, dus dat scheelt!

Als ik naar het toilet moet stopt de uitbetaalmeter.
Naar mijn eigen gezeik luisteren was nog nooit zo waardevol!

Heb weinig/geen geld om kleding/schoenen/dingen te kopen
Ook niet nodig in deze baan; niemand ziet je dus je kan elke dag hetzelfde aan als het maar schoon is.
Representatief in de klassieke zin is onzin hier dus. Grappig dat men dat wel in de huisregels opneemt. Dan zou een gescheurd shirt of met rafels precies representatief zijn voor hoe deze werkgever denkt ons te belonen!! Zorg alleen dat je er altijd voor jezelf representatief uitziet. Met zorg gekozen kleding die past. En leuke oorbellen. En een lekker luchtje (uit voorraad). 

In januari was het bedrijf de eerste weken dicht en verdien ik niks. Oh...ook de laatste week van December dicht.
Letterlijk gratis vrije tijd. Wat goed van dat virus dat ik juist in die weken ziek ervan werd.

Het is niet mijn droombaan
Olifanten-anusonderzoeker is erger. 


De koffie en thee zijn gratis en ook hoeft de kachel niet aan als je op je werk bent. De meeste dromen zijn bedrog trouwens.

Geen dertiende maand.
Brengt alleen maar ongeluk.

Geen e-mails nakijken in de avond
Geen offertes uitwerken in de avonduren/weekend
Loop de deur uit en laat mijn werk achter me. En he.....omdat mijn inkomen zo laag is, loop ik steeds vaker en dat is alleen maar goed voor me.


Heb ontdekt dat mijn bedrijf andere afspraken heeft met de tussen-opdrachtgever dan wij moeten geloven. Dat maakt werken nog leuker! Snappen wat de werkgever zijn intenties zijn (behalve een leuk inkomen genereren natuurlijk).
















7 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja .... het is eigenlijk gewoon diep triest. Knap dat je er zwarte humor van kunt maken.

Anoniem zei

Olifantenonderzoeker is erger? Neee, dan ben je dierenarts en verdien je goud geld. Even in die billen kijken (olifanten zijn vegetariers, dus tis niet zo heel vies) en echt goed cashen!
Hahaha, dat dingetje van Downton A is weer zo grappig!Torture, YES!
Even serieus, je kan toch een aanvulling krijgen van de Sociale Dienst? Doen hoor!

Groetjes, Frieda

Spaarmoeder! zei

Is er werk dat je zou ambiëren? Zou je mij een e-mail willen sturen? Misschien zou ik je kunnen helpen bij het zoeken en vinden van een baan. spaarmoeder apenstaart Hotmail punt com

LegeZakkenVrouw zei

Hopelijk vind je een baan, die wat meer bij je kunnen aansluit. Wonen je kinderen ver weg? Ik krijg niet het idee dat zij vaak komen. Ze weten dat je alleen bent en een laag inkomen hebt en dat je ze altijd zo goed en zo kwaad als het ging ondersteund hebt. Ze hoeven je niet financieel te ondersteunen, maar een bezoekje zou zo af en toe wel leuk zijn. Misschien heb ik het mis en schrijf je er niet over.

Nietzomaarzooo zei

Dat laatste.

Anoniem zei

Jawel hoor, het kan nog wel lager. Bij de postbezorging betalen ze je... tromgeroffel...wel 9, 49 euro per uur. En dat is inclusief de loonsverhoging per 1 jan. Bij Oudstanding, een uitzendbureau voor 50plussers, betalen ze nog minder, daar krijg je echt geen cent meer dan het wettelijk minimumloon.

Nietzomaarzooo zei

Geen vakantiedagen, geen vakantiegeld, geen ziektedagen en plassen gaat van mijn uren af.
Maar goed; ik heb werk.