vrijdag 4 november 2016

Soep voor 40 man/vrouw

Er is mij gevraagd om soep te maken voor de Babyshower van mijn dochter. Minstens de helft van de gasten is moslim dus Erwtensoep met spek gaat 'm niet worden.

Heb in ieder geval al een groot stuk (halal)vlees uit de vriezer gehaald, zodat ik daarvan bouillon kan trekken. Ik denk iets met linzen, dat soort soep kreeg ik ook op de trouwdag van mijn dochter en schoonzoon.

Iemand nog een receptje voor 40 dames?

Afbeeldingsresultaat voor linzensoep

Ben blij dat ik nog energie heb; vannacht spookte mijn been door helemaal verkrampt te zijn. Op de koude tegels in de badkamer dansen, ontspannen en weer op de koude tegels. Uiteindelijk maar naar beneden gestrompeld en daar 2 magnesiumtabletten geslikt en ik snap niet hoe, maar ik kon daarna toch nog weer in slaap vallen. Heerlijk.

Nu nog maar 1 dag werken en dan een druk weekend voor de boeg.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Succes!

OpnieuwBeginnen zei

Heet water in een rode kom en rode soepkoppen is heel voordelige tomatensoep.

Ik eet geen vlees en wat. Ik betreft moet iedereen dat doe . Dierenleed en onverdoofd slachten is nog erger.
Ooit komt er een tijd dan vermoorden we geen dieren meer, of we zijn net als de Chinezen en eten we katten en honden.

Gewoon Vlijtig zei

Misschien op de site van ah. Daar vind je lekkere recepten. En opnieuw beginnen, ik zou niet graag bij jou willen komen eten. Je bent niet erg gastvrij. Er zijn genoeg vegetarische soepen, dus waarom water?

Anoniem zei

Ik maakte laatst tien liter linzensoep...zonder vlees, dus ook voor vegetariërs te eten. Uitje en knoflook aanbakken, flinke schep thai green saus erbij, linzen, wortel, paprika(was over) tak munt, blik tomaat...linzen en groentebouillonblokjes. Eventueel afmaken met kokosmelk en serveren met amandelschaafsel.

Anoniem zei

marokaanse rode linzensoep van diana henry google maar (Maroccan red lentil soup)

Luz zei

Moet het per se halal zijn? Met het onverdoofd slachten heb ik altijd wat moeite en steek de hand ook in eigen boezem want kosjer vlees zie ik ook niet zitten.
Net als zoveel vlees eigenlijk, dierenleed eten kan niet juist zijn.
Als ik toch vlees moet/wil eten neem ik een eerlijk stuk vlees. Zelfs het wild dat mijn buurman schiet vind ik ok, die hebben lekker geleefd.
Er zijn ook heel veel lekkere groentensoepen zonder vlees.
Zei de betweter...

Luz zei

O ja, nog iets over jouw been. Veel water drinken is goed tegen krampen, vooral water met een hoger magnesiumgehalte, dat van de Lidl is erg goed en ook niet duur. Ik merk het ook direct als ik weer eens e weinig vocht genomen heb.

OpnieuwBeginnen zei

Alleen water? 😊 Ik maak wel degelijk erwtensoep, maar dan vegetarisch van hele groene erwten, daar zit meer voedingswaarde in.

Erwtensoep kan ook vegetarisch.

pourquoi pas ??? zei

Ik maak altijd erwtensoep zonder vlees.
Pompoensoep is ook heerlijk.(met wortels erbij)
Ik heb magnesium spray die ik regelmatig gebruik. Ben daar tevreden over.
Ik heb ook pillen maar die kan ik niet slikken, misschien iets voor jou?
Liefs en veel plezier met het maken van je zoeppie.

Anoniem zei

uien knoflook in een grote pan met olie bakken.
Aardappel, veel tomaten, venkel, peen, paprika, water en bouillonpoeder, cayennepeper en beetje zout. uurtje pruttelen en met de staafmixer erdoor. succes!

Petr@ zei

Jeetje ik zou in de stress schieten om soep voor 40 personen te moeten maken.
Maar hierboven staan al veel tips en ik weet zeker dat het jou gaat lukken!
Succes!

Elisabeth zei

Je kunt ook 2 of zelfs 3 verschillende soorten soep maken, je werkt sowieso toch met verschillende pannen. Ik zou voor kleur gaan: een oranje soep (pompoen/rode linzen), een groene (broccoli of prei) en een gele (curry/bloemkool) bijvoorbeeld.
Veel plezier!

Gewoon Greet zei

Dapper hoor soep voor zoveel personen maken! ik zou zoals elisabeth hierboven zei ook gaan voor verschillende soepen...altijd leuk!Gelukkig heb je nog energie na zo een slapeloze nacht...veel succes met de soep! liefs

Anoniem zei

dadelsoep vegetarisch zoet en zuur... en goedkoop, kan niet mislukken.. google en dan vind je joodse dadelsoep..Bieke

dit is ook het leven zei

gewoon groentesoep en dan ipv vermicelli dunne reepjes omelet er in ?

OpnieuwBeginnen zei

De Belgen hadden deze mop in het verleden over zuinige Nederlanders. Nederlanders met de moppen over Belgen en Visé versa. Waar zijn die moppen eigenlijk gebleven? Mag zeker niet meer ivm discriminatie of zo.

Luz zei

Dat zou echt mooi zijn, Joodse dadelsoep voor de Marokkaanse gasten!

Mirjam Kakelbont zei

Magnesium ontspant de spieren. Je mag de dosering iets ophogen, indien nodig. Je hebt pas teveel magnesium in je lichaam als je diarree krijgt.
Soep voor 40 personen...wat een uitdaging!