maandag 24 februari 2020

Normaal maandagritme

Dus maar de dag begonnen met de bonte was in de machine te doen en die direct aan te zetten. Kan ik 'm op tijd ophangen. Nog voor de ochtend van start is gegaan.

Bed afhalen en ook dat allemaal in de wasmand kieperen. Die was komt later, want witte was. En dan weet ik dat ik ook vandaag mijn bed opnieuw kan opmaken en vanavond in een vers schoon bed mag stappen. Heerlijk!

Rondje Bless the House doen. En kijken wat de Flylady me vandaag weer voorstelt om te doen in mijn huis en dat dan ook te doen. Of iets anders als het niet nodig is (alles opgeruimd, geen rommel aanwezig meer).

De takken die ik een paar weken geleden snoeide van mijn Japanse Kers krijgen allemaal roze puntjes, dus hij begint uit te lopen. Mooi gezicht! En gewoon voor nop.

Verder moet ik natuurlijk, zucht, ook weer gewoon doorgaan met solliciteren. Verleden week ook gedaan hoor, nadat ik helaas was afgewezen voor een baan die goed bij me past. En me zou bevrijden uit de bemoeizucht van de instantie die voor mijn inkomen zorgt.

En ook liggen er wat overheidszaken waar ik vrijstelling voor wil aanvragen - iets wat ik op mijn vrijwilligerswerk wekelijks doe voor mijn clienten - dus nu ook maar voor mijzelf aan de gang. Maar let op voldoende ontspanning tussendoor.

En dan vanmiddag lekker mijn bed weer schoon en fris opmaken. Dat voelt niet als een opgave, maar als een fijn werkje. En fijne werkjes geven altijd plezier. Eigenlijk is het de kunst om rotklussen te gaan zien als leuke werkjes. Zelfs dagelijks solliciteren.

Er zit spanning in mijn lijf merk ik en ik wil er alles aan doen om die weer te lozen. Dus deze week extra goed letten op goede voeding, genoeg bewegen en voldoende slapen. Anders kan ik ook niet anderen tot steun zijn en dat is wat ik graag wil. Die zachte plaats zijn waar je je hoofd te rusten mag leggen.

Zo; nu is het Koffietijd!


Afbeelding van Engin_Akyurt via Pixabay







2 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

eerst zuurstofmasker bij jezelf dan pas bij anderen heb je ons geleerd.
En ja wat het neefje betreft heb je helemaal gelijk. Ik verbaas mij regelmatig hoe goed jij mijn verhalen onthoudt. Je bent echt een toppertje. liefs van mij

Anoniem zei

Gek eigenlijk dat je dingen voor anderen veel makkelijker doet dan dingen voor jezelf. Ik ook hoor!
Marijke