zondag 30 juli 2023

Nattigheid

Oh cliche; goed voor de tuin. Als het regent. Langdurig. En goed voor de grondwaterstand. Maar man man man, eerst in je regenkleding naar het bussstation, wel goed je fietstassen dichtdoen, anders regent het in.

Bij terugkomst hele fiets onder de kleine stukjes plant en ene tas is toch opengewaaid en ook de binnenkant helemaal gevuld met regen en plantstukjes. Oh ja...ze hebben met zo'n ding alle grasjes tussen de tegels uitgedingest. Oh ja, een strimmer. En als het nat is blijft dan alles overal plakken. Mijn fiets zit nog steeds onder. Hoe kom je nou op het idee om dat te doen als alle nietjes vol staan??

Maar even op laten drogen en dan wegborstelen. 

Zat in de trein, die extra kort was, op de terugweg vrijdag al lekker klem op een klapstoeltje in een stomme hoek bij een trap. Alles vol. Uiteraard als de trein al korter is dan normaal.

Dus moest moeite doen om zen te blijven. Opgehokt in de trein.

Zag ook dat de gemeente met strimmers hier in de buurt bezig was geweest. De stokroos die zo mooi tegen de lantarenpaal groeit...Rats; weg ermee! 
Heb wat er over was toch maar vastgebonden aan de paal. Maar haat die dingen die alles wegstrimmen wat op en bij stoepen groeit. Weg weg weg! Hoezo wil onze gemeente meer groen. Gecontroleerd groen bedoelen ze. Netjes in een perkje.




Geen stokrozen die spontaan groeien waar het niet gewenst is. 








5 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Zonde van die stokroos :(
Ja, regen is goed, maar ik ben het bij de eerste druppel altijd gelijk alweer beu.

Geri Meftah Art zei

Wat naar, die stokroos. Ik zie het voor me, de regen en de reis die je maakte.

Anoniem zei

Daar word ik ook altijd pissig om. Domme dingen die betere beslissingen vragen. Hopelijk doet de zon vandaag zijn best.

Anoniem zei

Alles van waarde is weerloos
Marijke

johmar zei

Voor mijn huis ligt een grasveldje en elke keer als ik denk ah wat leuk er staan bloemetjes dan verschijnt de maaier van de gemeente die alles genadeloos wegmaait. Dus nu wel blij met de regen dan is het in ieder geval een beetje groen, want als het weken droog is dan ziet het grasveldje eruit als een zandbak met wat uitgedroogde graspolletjes. Want maaien kan de gemeente als de beste, maar eens een keer wat graszaad inzaaien daar hebben ze nog nooit van gehoord.