zaterdag 1 juli 2023

Zomer

Gisterenmiddag terug naar huis een relatief korte dubbeldekker. Meestal is de trein langer. Dus dan weet je al dat het proppen gaat worden. Gelukkig wel een zitplaats, dus dat was prettig. Tas op schoot, laptop tussen de voeten. Lekker naar huis, de bus was in tegenstelling tot vorige vrijdag helemaal niet vol. Maar een paar setjes toeristen met mega grote koffers. 

Groenbak binnenhalen, even snel wat boodschappen doen, want zag al dat het vandaag zou regenen. En klaar. Weekend!

Merk dat ik, omdat de wekker vroeg gaat, lang wakker blijven ook niet echt lukt. Soms dommel ik gewoon weg op de bank en mis dan wie het gedaan heeft bij een detective.  Allerlei late night programma's bekijken ook niet. Maar dan maar niet. 

Heb mijn eerste boeketje Lathyrus gisteren geplukt. In een klein vaasje gedaan (van zo'n mock-cocktail). Voor de heerlijke geur vooral. En het zomerse gevoel. 

Ook al regent het hier, toch mijn best doen om te beseffen dat het zomer is en alweer juli!


En binnenkort de scholen ook weer zomervakantie hebben. 

Voelt het bij jullie ook als zomer?



5 opmerkingen:

Lot zei

Vandaag zeker niet, ik heb ok weer een broek en sokken aan. Hier op Tholen miezert het maar de regenton voor is bijna vol gesijpeld. Als het zo doorgaat komt achter ook wel vol hopelijk

pourquoi pas ??? zei

Heerlijk dit weer. Wat gek is bij mij is dat omdat we al een paar keer vakantie hebben gehad ik al denk dat het najaar is terwijl de zomer net is begonnen. Niet erg hoor maar zo voelt het.

Geri Meftah Art zei

O, ja, Mungo Jerry, ik luister er nu naar. Ik herinner me de tijd van toen weer. Leuk nu weer te horen.

mrs H. te B. zei

Als de Lathyrus bloeit is het toch gewoon zomer?

izerina zei

Ja als een lekkere koele zomerweek. De planten zijn blij met de regen.