woensdag 15 november 2023

Vol!

Op mijn werkstadstation was het al drukker dan normaal en had de trein 5 minuten vertraging, die officieel geen vertraging mag heten. 

Op het station waar de trein stopt, net voor mijn uitstapstation, zag ik bij de metro al hordes mensen staan en lopen. Veel meer dan normaal op dit uur en ja hoor, ook in de trein was het aanduwen. Een hele rij staanders en hangers. Naast mij, op de lege stoel, plofte iemand neer met een lichaamshouding van; MIJN stoel. Geen 'hallo of goedemiddag'. Had mijn oortjes in dus kan zijn dat ik ook niet echt uitnodigend eruit zag.

Gezellig!


Dacht nog even dat je dan nu geen paniek-aanval of zoiets moet krijgen. Of kramp. Of een hoestbui. Kon geen kant op.

In de tunnel stonden we heel lang stil. Werkzaamheden aldaar en minder ruimte voor de doorgaande treinen. 

Uit de trein was ook nog een uitdaging. Want op mijn aankomststation stond het echt rijen dik. Pffff..

En dan nog de streekbus, waar het ook al druk leek. Maar nam me voor me niet gek te laten maken. Kan er niets aan veranderen. En had een zitplaats, dus niets te miepen.

En het was droog, fiets stond er nog en onderweg al bedacht wat ik zou gaan eten. En hoe ik het voor mijzelf gezellig ging maken. Om uit de drukke werkdaggedachten te komen en de overvolle trein.


1 opmerking:

izerina zei

Wat een verschrikking en dat bijna dagelijks