donderdag 23 november 2023

Wonderlijke woensdag

Op mijn vrije werkdag heb ik meestal wel een lijstje van dingen die ik die dag moet regelen, afwerken en uitzoeken.

Nieuwe lamp indraaien in mijn gang. Dan moet ik eerst de trap pakken, want te hoog voor mij, en een schroeverdraaier om de lamp open te draaien en uiteraard een nieuwe lamp. Nieuwe lampen zorg ik voor dat ik daarvan genoeg op voorraad heb. 

Ook weer geregeld. Karweitje van niks eigenlijk, maar groot (Licht!) effect. Geen handige Harry in huis die dat soort dingen regelt. 

Trouwens, ik ken ook Harries die onhandig zijn. Dus het hebben van een piemel betekent niet dat je dus van de klussenbus bent.

In de boom moest ik voer in een hanger doen. Die zit met een schroefdraad vast aan een dopje. Ook handig en hoog en ook daar de trap voor nodig. Alleen sta ik daar niet lekker stabiel. Meteen ook maar een gevulde kokosnoot met vet opgehangen, nu ik er toch stond te wiebelen.

Stemmen. Het was uitzonderlijk druk bij mijn plaatselijke stemlocatie (een kerk). Meestal schuif ik zo naar binnen, maar er stond een rij tot buiten. 

Was klaar en dus opgehangen. En toen zin om even langs mijn nieuwe kleinkind te gaan. Uiteraard eerst gevraagd of het uitkwam. En dat kwam het. 

Spotte nog een perfect kadootje in zijn woonplaats voor iemand,  dus toch maar teruggelopen en aangeschaft. En meteen een fijn gesprekje in die winkel. Waar Brigitte Kaandorp aanstond op de speakers met onderstaand lied. Dus ons gesprek ging over onze moeders.




Het kleinkind lag heerlijk te slapen en pas toen haar vader haar verschoonde werd ze wakker en wilde drinken. Hield haar nog even lekker vast, maar ik heb niets te drinken in de aanbieding, dus hoppa, door naar haar moeder. Wat fijn dat ik dan even hun huidige leven mag meemaken. En dat mijn zoon zo lang verlof heeft en er als vader ook bij kan zijn de eerste weken. 

Hij zette me vlakbij de bushalte af en nog op tijd voor het belangrijkste journaal van vandaag - Het Sinterklaasjournaal - thuis. 

En nu maar hopen dat Jeroen Pauw niet gelijk had. Dat we een rechts land zijn (geworden). Ik ga op tijd naar bed dus lees de uitslag morgen wel, maar de exitpolls voorspellen voor mij weinig goeds. 

Drukke dagen in het verschiet. Eerst maar eens goed slapen. En morgen gezond weer op.






2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nou dan weet je het nu. We zijn wel zo'n land geworden!

izerina zei

Geniet maar van nummertje drie