donderdag 5 juni 2014

What not to wear en opruimen what not to wear

Eén van de boodschappen die het TLC programma What not to wear meegeeft is dat je, eigenlijk heel Mindfull, je lijf wat je NU hebt, zo liefdevol en leuk moet kleden als mogelijk. Dus niet denken dat die leuke kleding pas mag als je slanker bent en dus maar doorlopen met te strakke kleding of andersom, jaren blijven vasthouden aan een kledingstijl die je had toen je jonger was, of dikker was of zelfs zwanger was. Geef die aandacht aan jezelf.

http://www.tlc.com/tv-shows/what-not-to-wear/videos/the-rule-book-videos.htm

Zo keek ik dus elke dag in mijn kledingkast en zag daar elke dag een heel rijtje truitjes hangen, die ik niet pas, of die echt de worst in mij accentueren (lees gestopte rollenworst). Ik had het er met mijn psycholoog over en die gaf aan dat ik, ook in het kader van mijn Flylady manier van werken, ik eigenlijk best in 15 minuten al die truitjes die nu te strak zaten, uit mijn kast kon halen. En op kon ruimen (of wegdoen, wat ik het best zou vinden).

Zou me dat een kast opleveren waar alleen maar dingen inhangen die NU passen en die ik ook nog eens prettig vind om te dragen. Misschien ook nog wel mooi zijn.

Dus gisteren inderdaad in een kwartiertje gepiept. En misschien dat ik deze week ook nog wel kijk of ik een aantal van die zaken niet naar de Kringloop kan brengen, zodat iemand anders er NU plezier van heeft ipv ikzelf over misschien een jaar of zo... of nooit meer.

Maar wat simpel en wat fijn. Ik had al niet echt een grote collectie, maar nu is het het dus alleen nog maar wat past. Dus ook accepteren dat ik dikker ben geworden, maar mezelf niet afstraffen door mezelf geen passende kleding te gunnen. Oude valkuil en ik denk dat veel JoJo's zich herkennen. Of misschien hebben die nog wel een systeem van verschillende maten in hun kast. Heb ook nog 2 shirts bij Ulla Popken gekocht. Een winkel waar ik zoooo blij was dat ik daar nooit meer hoefde te komen. Terwijl het eigenlijk onzin is. Ja, ze staat symbool voor grote maten mode, maar hun kwaliteit is goed. Ik heb nu nog steeds zaken die ik echt al meer dan 14 jaar geleden daar kocht.

En wat grappig was is dat ik naar automatisch naar mijn oude grote maat liep, maar de dame in de winkel me een veel kleinere maat aanwees. Die ruim viel, dus zo megadik ben ik helemaal niet meer, maar dat zit gewoon in mijn hoofd.

Er is nog veel werk te doen dus met dat hoofd van mij, maar ondertussen elke dag bewust bezig met de goede zaken in mijn leven, de mooie dingen, de kleine simpele dingen in de natuur die van veerkracht getuigen.

Maggie is in a fashion rut.     Reveal outfit #2.   Reveal outfit #3.

Dus nu even heel Mindfull genieten van een kopje verse koffie, in de tuin, want het is weer droog.

Hoe werkt dat in jullie kledingkast. Draag je werkelijk wat je mooi vind en je goed staat, of doe je maar die slobbertrui aan want die hangt er nou eenmaal?


6 opmerkingen:

OpnieuwBeginnen zei

Keurig jurkje. Ik heb veel te veel in mijn kasten hangen.
Binnenkort gaat er veel uit. Heb ik weer overzicht. Het fijne van niet werken is dat ik veel meer beweeg. Alhoewel.... Ik heb met een bak ijs op!!

Lobke zei

Kleur en jurken, en natuurlijk zit alles lekker anders koop ik het niet. Wil nog wel de kast een keer uitmesten.

Anoniem zei

Ik heb een aantal mooie broeken en 2 rokken, en nog een spijkerrokje, nog vrij nieuw in maat 44,weet niet of dat je past. Dan zou ik het je zo kunnen sturen. Ik weet niet of ik je zou kunnen mailen erover...ik hoef er niets voor te hebben trouwens, ze zijn mij te groot geworden,en als ik er iemand blij mee kan maken,doe ik het graag. Lianne

Saskia zei

Ik mest regelmatig mijn kledingkast uit. Soms heb ik nog wel miskopen, ik heb een paar (dure) zomerrokken gekocht voor op mijn werk, terwijl ik eigenlijk helemaal niet graag panty's draag. En die heb ik wel nodig met mijn witte benen :-) 1 model staat mij eigenlijk ook helemaal niet Zonde, mijn maat is vaak uitverkocht in de winkel waar ik graag koop, dus te snel gekocht. Heb net de Makro ontdekt, nooit gedacht dat ik daar kleding zou kopen! Slobbertruien draag ik niet, maar als ik thuis aan het poetsen ben, dan trek ik wel joggingbroek en fleecetrui aan. Die trek ik uiteraard uit als ik de deur uit ga!

Nietzomaarzooo zei

Lief aanbod, maar dat is niet mijn huidige maat (helaas).

Nietzomaarzooo zei

:)