maandag 29 oktober 2018

Eerste

Doen wat bij mij past, wat mij rust geeft en vooral wat me mijn levenslust teruggeeft.

Wat ik al eerder schreef is dat niet constant van alles een 'gevecht' maken. Er is een verschil tussen moeten en willen.

Wat ook een goede insteek is, is naar het eindresultaat kijken. Wat levert dat 'vechten' op. En wat levert niet vechten maar gewoon doorgaan met leven op. Of zoals de Engelsen zo mooi uitdrukken en wat een broer van mij me ook al schreef:  Pick your battles.

Nogmaals: terugkijkend naar hoe lang ik al in de vechtstand sta en dus stresshormonen blijf aanmaken, of het nou over het niet betalen van kinder-alimentatie is, onrechtvaardigheid op mijn werk, in de familie; ik heb geleerd dat ik onderscheid moet maken tussen 'de moeite waard' en pfffffffffffffffffffffff. Soms heeft dat te maken met kale kippen en daar niet van kunnen plukken, soms te maken met wat de impact is op mijn kinderen, soms met wat dingen met mij doen. Wat levert het mij of de mijnen op.

Of wat die goede oude kale Dr. Phil jaren terug al vroeg: Wil je je gelijk of je geluk.

Waar ik enorm van heb genoten is gisteren Max Verstappen alweer in Mexico de F1 zien winnen. Heel erg mooi gedaan. Kijk al jarenlang naar de F1 races. Waarom weet ik niet, maar alles hoeft niet tot in den treuren geanalyseerd te worden. Ik vind het mooi, leuk en fascinerend. Een geheel andere wereld even.

©2018 Peter J Fox



Het was gisteren nog maar 17,5 graden in mijn huiskamer dus in de avond de verwarming toch maar even aangedaan. Nog niet eens superhoog hoor, dat is niet nodig, maar een graadje meer en dan voelt het alweer behagelijker. Nu is het slechts 16,5 graden en ik twijfel of ik overdag de kachel wel aan wil en mag doen. Misschien ben ik wel te zunig. Maar ik wil perse geen onaangename verrassingen ontvangen vanwege een te hoge energie-rekening. OK: eerlijk gezegd...is dit onzin. Ik verbruik heel weinig en krijg ieder jaar nog geld terug. Dus ga NU de verwarming wat hoger zetten!!!NU! (Gedaan).

Had gisteren een lekker pittig wortelsoepje gemaakt, dus dat is ook altijd hartverwarmend. Hoef ik een paar dagen niet na te denken over wat ik ga eten.

Vandaag met enige tegenzin (maar dan MAAK je maar zin..hahaha, ik wilde eigenlijk niet eens mijn bed uitkomen, het lag zo heerlijk warm (en veilig)) toch maar mijn rondje Bless the House gedaan en dan is het eindresultaat toch altijd weer een tevreden gevoel. Dus blijf ik het maar doen. Ondertussen koffie gezet, opgenomen Koffietijd bekeken en veel doorgespoeld, want niet echt mijn interesse. Nog een taak gedaan wat ik voor vandaag op mijn To Do lijst heb staan, dus in feite ben ik voor de rest van de dag 'klaar'.

Of vrij!

Oh nee...nog een taak gedaan die de andere tak van de fanclub me gaf. Ook maar direct afgevinkt.

De scholen zijn weer begonnen hier, na de herfstvakantie. Ik zie kinderen fietsen met handschoenen aan, dus het zal wel koud aanvoelen buiten. Gelukkig heb ik die stomme winterjas nog steeds, dus hoef geen nieuwe aan te schaffen. Begin vorig jaar stond ik voor het kantoor van een heel fraai exemplaar van een advocaat, die mijn zaak bekeek en tot mijn schrik zei na het doorlezen van de stukken,  dat hij geen trek meer had in dit soort rotzaken. Teveel gezeik. Ik keek hem in zijn mooie donkerbruine ogen en vroeg hem of hij zich kon voorstellen wat dit dan voor mij betekende?  Daar te werken. En te horen dat ik geen hulp kon verwachten.

Enfin, bij het verlaten van zijn dure pand, bleef ik met de mouw van mijn jas haken in het fraaie rooster van zijn zware eikenhouten voordeur. Winkelhaak!!
Gelukkig werd ik toen niet alleen genaaid door de werkgever, maar kon ik zelf ook goed naaien en repareerde de winkelhaak vrijwel onzichtbaar.

Van mijn broer in het hoge Noorden kreeg ik vanochtend een foto dat het daar sneeuwde. En dat hij verwacht dat dit de komende 6 a 7 maanden zo doorgaat. Ha! Zeuren wij over waterkou.

Kom op: even naar buiten; trotseer de waterkou. Kom! Kan je gelijk op de terugweg je klikko weer van de stoeprand leeg ophalen.











2 opmerkingen:

Sylvia zei

Ik heb de tv van dochterlief vanachter de schotten gesleept en aangesloten in onze slaapkamer en ongegeneerd uren The Arrow gekeken. Omdat ik ook zo'n gek in huis heb die van F1 (WAT EEN HERRIE) houdt...

Nietzomaarzooo zei

Haha!! Zie het zo voor me!