maandag 1 oktober 2018

Nieuwe maand; nieuwe kansen

Alle kalenders staan weer op Oktober en de nieuwe maand is begonnen.

Straks om 12.00 uur geeft het alarm dat ook weer duidelijk aan. Heeee.....Eerste maandag van de nieuwe maand; nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Als je ze maar ziet. Blijven kijken. Laat het licht binnen in je huis en je leven. Sluit je niet af. Wees niet bang!

Zag dat mijn huur vanochtend is afgeschreven. Mooi; hoef ik me daar een maand geen zorgen over te maken. Alle andere rekeningen zijn ook betaald, dus ik ben - ondanks financiele nullijn - geheel bij. Hoe fijn is dat! Ben trots op mijn vermogen om te kunnen budgetteren en dan alsnog niet het gevoel te hebben dat ik 'arm' ben en er niks meer kan.

Vanochtend kreeg ik van mijn broer in Scandinavie een leuke foto met mijn zoon en hem. Hij was 'even' in zijn stad en dus gezellig samen even een ontbijtje gedeeld. Daar word ik zo blij van zo'n foto en wat daar achter zit.

De was is bijna klaar, mijn rondje Bless the House is weer gedaan (stofzuiger zuigt weer goed nadat ik dit weekend hem even goed heb schoongemaakt).

Geniet van mijn herfstboeket - wat gedroogde Judaspenningen, bessen uit de boom in de tuin, wat takken uit de boom in de voortuin die ik al een paar jaar gedroogd bewaar, wat nepbloemen en een tak met een soort leuke oranje bolsters die ik nota bene bij de Wibra kocht. Daar kreeg ik nog een compliment voor in de bus. Leuk toch!
Die pompoenen gaat ik later in de maand wel soep mee maken. Die blijven lang goed. En voor nu staan ze lekker herfstig.

Blijven kijken naar de mooie dingen. Dat is wat me overeind houdt en me energie geeft. En lieve mensen om me heen, die me zien. Wat zeg ik; die meer zien dan ik. 







5 opmerkingen:

Anoniem zei

Thats the spirit, lieve Cellie!

Iris Papilio zei

Mooi begin van de maand en van deze week!

anja zei

Mooie start, bijzonder vooral van je zoon en broer. Daar mag je dankbaar voor zijn!

Joanne zei

Wat ziet het er gezellig uit! Leuk!
Heerlijk hè? Je huis weer aan kant. daar kan ik ook zo van genieten. En daarna een heerlijk kopje koffie.

Wat leuk, een foto van je zoon en broer. Lief dat ze aan je denken.

Liefs Joanne

Nicole Orriëns zei

Wat een prachtig herfstboek heb je daar!