zondag 11 oktober 2020

Afgelast

Vanwege de Corona maatregelen mag je thuis met niet meer dan 3 volwassenen buiten je gezin op visite komen en dus heeft een verjaardagfeestje vandaag weinig zin.  

Sowieso is mijn dochter pas bevallen en heeft zij wel iets anders aan haar hoofd. En ook bij haar op bezoek gaan wordt ingewikkelder door Corona. Als de kraamzorg er is, dan kan er ook geen bezoek komen gaf ze door. Of dat de kraamzorgregels zijn of die van haar dat weet ik niet, maar in ieder geval beperkt dat ook de bezoekopties. En zoonlief is op vakantie, dus op hem reken ik ook al niet. Wil ik ook niet. Zo'n soort moeder wil ik niet zijn. Die stilzwijgend - dus zonder ooit haar wensen door te geven en vindt dat mensen dat moeten 'aanvoelen'  - dingen eist van haar kinderen. En nog erger; dan zwaar teleurgesteld is als niemand heldervoelend is.

Naast Corona heb ik ook niet echt de middelen om mijn verjaardag groots (noch kleins) te vieren. Herinner me mooie en uitgebreide leuke feesten van vrienden die een heel restaurant afhuurden. Of in hun tuin zelf restaurantje speelden en er bosjes vrienden op bezoek waren. Of familie die een huisje huurden voor hun verjaardag. Ook dat ligt niet binnen mijn opties. 

Dus laat maar dan. Slaan we het gewoon over. Vul ik in de enquetehokjes bij leeftijd gewoon nog 59 in. Hahah!

Heb mijzelf trouwens (na overleg wel hoor) uitgenodigd op kraambezoek vandaag. Mijn kadootje voor mijzelf. Nog voor de kraamhulp er is in de middag en dan ben ik al weer weg. 

Maar ik moet toch echt mijn nieuwe kleindochter zien voor ze zelf op de brommer hier langs komt. Nou moet. Ik wil het enorm graag, ik verlang ernaar haar zelf vast te mogen houden, te ruiken, te zien. Mijn dochter te laten zien en voelen en laten horen dat ze het goed doet. Dat er niet zoiets ontstaat als 'ik nam aan dat'.







19 opmerkingen:

Jeanneke zei

Hartelijk gefeliciteerd met je 60e verjaardag!
En alle goeds en geluk voor je nieuwe levensjaar.
Wat een feest bij je dochter en gezin te kunnen zijn, en wat een cadeau je nieuwe kleinkind vast te mogen houden.
Liefs,

Jeanneke.

Mevrouw W. zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
En fijn dat je toch op bezoek mag komen. Jammer dat het nu zo'n moeilijke tijd is, maar vandaag pakt niemand je meer af.

guusje zei

Gedeliciteerd enog heel veel jaren. Ga je het liedje oktoberkind voor haar zingen?

ella zei

Van harte gefeliciteerd, met je verjaardag en met de nieuwe kleindochter. Maak er een fijne dag van.

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je vandaag je tweede kleindochter kunt bewonderen. Is in zekere zin toch ook een cadeautje op jouw verjaardag.

Lot zei

Heel hartelijk gefeliciteerd en fijn dat je jezelf dat mooie cadeautje kan geven.
Fijne en liefdevolle dag gewenst, want verliefd op je kleindochter zal je zeker worden.

Purperpolletje zei

Wat een prachtig cadeau gun je jezelf/is je gegeven! Een mooi, hoop- en liefdevol nieuw jaar gewenst met vrede in je huis en in je hart.

Bertiebo zei

Van harte gefeliciteerd en je mooiste cadeau zie je straks. Geniet!

pourquoi pas ??? zei

Wat een geweldig cadeau krijg je vandaag. Van harte gefeliciteerd

KnutzEls zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat bezoekje aan kleindochter is een cadeau met een grote strik.

Janne zei

Van harte gefeliciteerd met je 60ste verjaardag!
De pasgeborene en de grote zus zien, mooier cadeau kun je niet krijgen.

"Hanneke" zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En ook al kun je het niet zo groots vieren als je zou willen: een nieuwe kleindochter vasthouden vind ik een Wereldcadeau!

Anoniem zei

Proficiat en geniet van je meiden.

Threes zei

Gefeliciteerd. Een fijne tijd gewenst bij je dochter en kleindochters.

mirjam kakelbont zei

Gefeliciteerd met je kleidochter!
Het is waar: voor je het weet rijdt ze op haar brommer weg... Maar zo lang hoef jij niet te wachten, hoor.

izerina zei

Gefeliciteerd met je verjaardag en je mooie cadeautje, de baby zien

Siebrie zei

Van harte gefeliciteerd!

Even een kleine toetssteen voor je: in ons gezin werd nooooit een restaurant afgehuurd voor een verjaardag, werden nauwelijks grote maaltijden voor veel familie gekookt. Verjaardagen waren gewoon thuis met thee/koffie en een stukje gebak, en daarna een glaasje fris of wijn met wat knabbels. Alleen voor speciale (huwelijks)verjaardagen werd een tafel gereserveerd in een restaurant, met een gelimiteerde gastenlijst. En dat waren altijd leuke feestjes; het gaat toch om het sámen vieren, niet om de vreterij.

nicole orriens zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kleindochter toch graag even wilt zien!

Iris Papilio zei

Gefeliciteerd met je verjaardag, ik wens je een gezond en mooi nieuw levensjaar toe.
Ben zo benieuwd hoe het met je nieuwe kleindochter is en het moet goed gevoeld hebben haar te mogen vasthouden. Hopelijk gaat het met mama ook goed!
Moet heerlijk zijn geweest (als je dit leest ben je vast alweer thuis) en dan lekker nagenieten! Liefs