maandag 26 oktober 2020

Lampje

Voorlamp van mijn fiets deed het niet. Werkt op batterijen en na ruim een jaar 'mag' het ook wel. Dat ze vervangen moeten worden. 

Leuk klusje voor de zondagmiddag. Dus fiets even binnengezet. Beter licht daar dan in de schuur of gang. Eerst goed gekeken hoe de constructie in elkaar zit. Moest ik iets losschroeven of was het een kwestie van iets indrukken, wegklikken etc? 

Eerst maar de lamp van de houder geschroefd, dan kan ik overal beter bij. Toen gekeken hoe ik 'm kon openen zodat ik bij het batterijenvakje kon komen. Daar kwam ik even niet uit. Dus online gezocht. Op Youtube filmpjes gekeken.  Zelfs op de site van de fabrikant van desbetreffende koplamp gekeken, maar daar was niets te vinden over 'hoe vervang ik de batterij van dat model".

Dus nogmaals de lamp zorgvuldig bekijken. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Ik kon immers ook de lampjes van de koplampen van mijn auto zelf vervangen. Dus; kijk rustig en denk na. Geen schroeven, dus hij moest ergens open te klikken zijn.

Eureka! Op 2 plekken tegelijk indrukken et voila, de lamp ging open en ik had de batterijen die erin hoorden nog op voorraad. En alles werkt weer. Daarna weer dichtklappen. Op de houder vastschroeven en klaar is Klara.


Afbeelding van PIRO4D via Pixabay 



Net op tijd om de F1 van Portugal te zien beginnen. Wat een mooi circuit met al die hoogteverschillen en fraaie haarspeldbochten. Verstappen op plek 3 geëindigd. Race begon spannend, maar was nogal slaapverwekkend de laatste 20 ronden. 

Moest verder hartelijk lachen om mijn horoscoop voor deze zondag. Want ik ben dan weliswaar een citroenvlinder, maar gefladderd in het sociale leven heb ik al heel lang niet meer en maar minimaal. Dus vlinder helemaal niet van plek tot plek, maar zit in mijn cocon gewoon thuis. Behalve dan wanneer ik naar mijn vrijwilligerswerk ga. 
Dat laatste advies van de horoscoop volg ik al vanaf maart of zo. Misschien ben ik wel helemaal geen Vlinder. Kijk ik bij de verkeerde horoscoop. Haha!!



You need to restore some balance in your life. 
Have you been a fluttering social butterfly, too popular to stay in any one place for long? Slow down for a while. Spend more time with fewer people, or no people. 

5 opmerkingen:

klaproos zei

wat ben je toch een handige kraai :-)

Iris Papilio zei

Lekker als zulke klusjes weer achter de rug zijn!

Marlou zei

ha Cellie,

gelukkig... jij kunt weer veilig de weg op.
Goed gedaan!!

groetjes!

mirjam kakelbont zei

Gewoon een kwestie van goed kijken en doorgaan! Goed gedaan, Cellie. Als vrouw je mannetjes staan (-:
Lieve groet.

Anoniem zei

Wat goed van je!
Mag je trots op zijn!

Mina