donderdag 8 oktober 2020

Nummer twee

Ze is er!!!!!

Mijn tweede kleindochter. Wat ben ik blij en opgelucht dat de bevalling goed is gegaan. En dat ik al 'aanvoelde' (ja, echt) na de laatste berichten van mijn dochter dinsdagavond laat, dat ze er waarschijnlijk heel snel zou zijn. Te snel om nog naar het ziekenhuis te gaan zoals de planning en indicatie was. Woensdagochtend geboren. Gewoon thuis. 

Wilde direct toen ik van schoonzoon hoorde dat ze geboren was in mijn privé-vliegtuig stappen om bij mijn dochter te kunnen zijn, maar ze gaf aan dat ze zich nog niet zo sterk voelde, dus ga ik niet meteen langs. Moet haar grenzen respecteren vind ik. Heb zelf te veel ervaring met mensen die daar schijt aan hadden en toch deden wat ik niet wilde op dat soort momenten. Dus niet doen.

Neemt niet weg dat ik dat wel heel moeilijk vind. Maar moet mijn ego even parkeren. Het gaat niet om mij. En wat ik vind mag ik voorlopig houden. 

Voor niets schone onderbroek aangedaan, wekker gezet en van die startblokken neergezet. 
Dus nette kleren weer in de kast. Voor een andere keer.

Gelukkig hebben we de foto's nog. 




Het truitje is dus roze en aan de achterkant genderneutraal, want van dat garen wat verloopt van kleur. Van wit, naar roze, naar paars en weer terug. Iedereen blij. Hoop ik. Het is echt een minitruitje, dus sowieso kan ze het niet lang aan. 

Hou nu al van haar. 










22 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Van harte gefeliciteerd!
Hopelijk kun je snel naar de dochter en kleindochters toe om de kleine met eigen ogen te bewonderen en om dat schattige truitje te geven.

Anoniem zei

Fijn dat alles goed ging...en ook fijn dat het thuis geboren is.
Ja grenzen respecteren, even moeilijk,maar fijn dat je dat kan. Ervaringsdeskundige!

franca zei

Van harte gefeliciteerd met je tweede kleindochter!
Wat lijkt me dat een heerlijkheid.
Ik hoop dat je haar en je dochter ( en pa en grote zus natuurlijk) , snel kunt bezoeken .
Wat fijn dat ze nu geboren is en niet in de corona tijd van raambezoekjes.
Lief dat je je dochters wens respecteert, al valt dat vast niet mee.
Weten dat ze er is en dan nog even moeten wachten.
Ik hoop dat je haar snel heerlijk kunt knuffelen!
groetjes, Franca.

izerina zei

Van harte gefeliciteerd en gewoon maar steeds naar de foto's kijken. Dat is een beetje kennismaken. Wat een leuk minitruitje

Bertiebo zei

Van harte gefeliciteerd en hopelijk mag je snel. Het truitje is schattig

KnutzEls zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe kleindochter. Wat schattig, zo'n petieterig truitje.

Anoniem zei

Gefeliciteerd !

ella zei

Van harte gefeliciteerd en wat een schattig mini truitje.

Marie zei

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter. Ik hoop dat je haar snel mag bewonderen.

Lot zei

Heel hartelijk gefeliciteerd met je mooie kleindochter. Lief truitje

Marlou zei

Cellie,

wat heerlijk!
Gefeliciteerd met het nieuwe wondertje!
Ja, je had al zo'n vermoeden dat het gauw zou komen.

Jammer, dat je niet snel even langs mag.
Het zijn van die mooie momenten.
En dat mooie truitje moet gauw aan...

Liefs, Marlou

Anoniem zei

Hoera!!!

guusje zei

Van harte gefeliciteerd. Uit ervaring kan ik je mededelen dat het hebben van 2 kleindochters heeeeeeeel heeeeeel leuk is. Wat een plezier ga je daar van beleven. Echt waar.
En tja ik ben dus niet goed in gokken, dat blijkt wel weer.
Wat een beeldig truitje, dat zal heel schattig staan.

"Hanneke" zei

Van harte gefeliciteerd - Wat FIJN dat alles goed is!!!! Het is een beeldig truitje, net als de kleindochter (ongetwijfeld, ik vind bijna alle kinderen mooi!!!)

Hilde zei

Wat een heerlijk nieuws!

Janne zei

Van harte gefeliciteerd! Wat ‘n rijkdom, twee gezonde kleinkinderen.

klaproos zei

ahhhhh wat lief gefeliciteerd cellie, ik hoop dat je haar gauw mag zien, het truitje is super schattig

Joanne zei

Gefeliciteerd!
En wat een schattig truitje.

Liefs Joanne

Roelie zei

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter. Je zult haar vast snel in je armen houden.

Ellen1979 zei

Oh, wat fijn dat ze er is! Van harte gefeliciteerd.

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd! Wat een rijkdom! Snap dat je met gierende banden er naar toe wilde! Hoop dat je haar snel mag zien!

Mina

Iris Papilio zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe kleindochter.. Ben even aan het 'bijlezen' hoor.
Wat een goed nieuws dat alles goed is gegaan! Geweldig! En prachtig voor de oudste, een zusje erbij. Hopelijk vindt ze haar ook snel heel lief. Ja, respecteren is de boodschap. Als ik aangeef dat ik iets echt niet wil ben ik ook blij als mensen naar me luisteren en jij dus ook.
Heel veel geluk voor en met het kleintje! 🍼