vrijdag 18 juni 2021

Veranderingen op komst

Net de voordelen van thuiswerken ontdekt, komt er waarschijnlijk eerder dan ik wil, al een eind aan. Als de mondkapjes en de regel 'vooral thuiswerken' weer worden opgeheven.

Dan zal het niet lang duren voordat ook mijn werkplek weer van een echt mens moet worden voorzien en de optie tot thuiswerken niet meer kan.

Dus ik reken er maar op dat ik per 1 juli of misschien nog wel eerder,  vriendelijk wordt verzocht om elke dag me weer in het OV te begeven en naar mijn werkplek te reizen. Een werkplek die ik alleen heb gezien, nooit echt (want op een aparte locatie in het gebouw waar mijn bedrijf kantoor houdt) ervaring mee heb opgedaan. Of mijn voorganger er zien werken. 

Dus geniet, al schrijvende, nog maar even van het feit dat ik na mijn werkdag, al lekker thuis ben en nog een redelijk lange avond heb om zelf in te delen. 

Ja, ja, ja....luxe probleem. Zat mensen die niet konden thuiswerken en gewoon elke dag moesten reizen. En dat al jaren doen. Oh ja...hoe snel vergeet je dat je dat ook driehonderd jaar hebt gedaan. 

Dus stel je mentaal in op die veranderingen en zie die dan als verandering. Geen verslechtering. Nou ja, de innerlijke Luiaard vindt dat wel hoor. 

Maar laat die maar hangen!





Foto van Pixabay






6 opmerkingen:

nicole orriens zei

Ik ben heel benieuwd hoe het mijn man zal vergaan. Hij reisde voor corona elke dag 5 uur in totaal van en naar zijn werk. Hij is helemaal blij met het thuiswerken, en het zal erg tegenvallen denk ik als het niet meer zou mogen.

Bertiebo zei

Ik snap eigenlijk niet waarom het niet meer zou mogen of kunnen, dat thuiswerken. Ik denk waarschijnlijk te simpel, maar laat mensen zelf kiezen als het kan

pourquoi pas ??? zei

Als ik iets heb gemerkt het afgelopen jaar is dat wij mensen ons heel snel aanpassen aan situaties die nieuw zijn. Thuisblijven en niemand ontvangen? Mondkapje? winkels dicht? 2 mensen op bezoek? En nu alles weer anders wordt merk ik dat ik helemaal niet ren naar theater, winkels of restaurants. Ik ken je ook jij bent heel flexibel als het eenmaal zo is. Toppertje.

Marlou zei

ha Cellie,

dat gaat helemaal lukken met jou.
Weer onder de mensen kan wel weer eens verfrissend zijn.
Ik hoop het voor je.
Voor dat thuiswerken is wel wat te zeggen.
Maar ja... als het niet meer hoeft!

Groetjes en succes, Marlou

Anoniem zei

Heb je wel al je tweede prik met AstraZeneca gehad? Zo niet, hou je dan wel goed aan
alle basis maatregelen. Krijg zelf mijn tweede AZ prik pas over vijf weken en vind het jammer dat ze niet gewacht hebben met versoepelingen tot iedereen volledig gevaccineerd is.

Anoniem zei

Heb petitie op internet getekend, reeds over 1800 handtekeningen, om te pleiten voor een ander vaccin dan AZ voor de tweede prik.