zondag 13 juni 2021

Zalige zondag

Zoveel nog gedaan met de huurauto voordat hij weer terug naar het uitleenpunt moest. Jammer dat een kluswinkel dicht was op zondag, maar ach...dat komt nog wel een andere keer. En nog een ander tuincentrum bezocht, waarvan ik al had nagekeken of ze open waren vandaag. Leuk en niet druk, want iedereen zat op de fiets (zo te zien, hele bosjes mannen met dezelfde truitjes, helmen in lange rijen)

De benzine die ik moest tanken, viel me ook mee qua prijs, nog binnen de begroting die ik zelf had bedacht. En ja, tanken is een stuk duurder geworden dan een paar jaar terug. Snap ik. En zou ik alleen van A naar B zijn gereisd, dan is met de trein en de bus het goedkoper. Maar ik ben niet van A naar B gegaan. Ook nog naar C en D en E en F. En vooruit ook nog even langs G en H.

Auto ingeleverd. Terug met de bus.

Nu mag ik de rest van de dag relaxen. Dat betekent dat er niets MOET. Het mag wel, maar dat voelt anders. Een klein woordje, groot verschil.

Er ligt nog een weekendkrant, boek, nog een boek en nog zat werk in de tuin, dus ik kom de dag wel door. 


De navigatie in de auto stond nog ingesteld op de vorige bestuurder. Hebreeuws. Dus dat heb ik ondertussen ook even opgepikt. 




Thuisgekomen gisterenavond genoten van een aflevering van Vera. Alleen het einde gemist, want ik werd wakker toen het al was afgelopen. Toch in slaap gesukkeld op de bank, dus hop...naar bed.

Wat deden jullie vandaag? Of doen?



6 opmerkingen:

Jeanneke zei

Vandaag de laatste dag van 35 jaar bijstand / participatiewet-niveau en navenante bejegening en behandeling gevierd, want morgen begin ik aan een nieuwe levensfase. In vrijheid, met AOW en pensioen, (partner)pensioen dat sinds twee jaar en vijf maanden op mijn bijstandsuitkering werd gekort.
Het leven was altijd al goed en mooi, maar het wordt nu alleen maar beter en mooier, want VRIJ.

Marie zei

Dat klinkt heel goed!! Gefeliciteerd!

izerina zei

leve de vrijheid van een auto,ook al is het tijdelijk

klaproos zei

:-) vandaag niet veel even wat boodschapjes er komt een vriendin eten...
en verder even snel met mn jongens n plasje doen en that's it...

Iris Papilio zei

Lekker rustig dagje tussendoor kan geen kwaad!

Nicole Orriëns zei

Ik herken heel erg het gevoel van vrijheid als je even niets Moet!