woensdag 5 april 2017

Adem in, adem uit....Don't be a Basil

Mijn advocaat meldt dat er geschikt zou kunnen worden. We hebben een tegenvoorstel gedaan.

Niks gehoord.

Dat dit ook niets betekent moet ik echt mezelf blijven doorgeven. De advocaat is niet van de snelle. Of - omdenkend - ik ben van de ongeduldige! En de advocaat van de tegenpartij staat er al om bekend dat deze de zaken traineert. Doelbewust. Met de strategie: van uitstel komt afstel.

Wel zag ik dat in plaats van wat in mijn hoofd zat aan datum van de zaak,  het vandaag zou zijn en nou krijg ik me toch een gevoel van enorme sukkeligheid!!!!

Ik; die altijd en alles noteert, die claimt zo zorgvuldig te zijn.....die de kleding al had uitgezocht....Heb ik mijn eigen kansen verschoten??

Rustig!!


Rustig...

Denk je nou zelf niet dat ALS je daar aanwezig had moeten zijn, dat er niet onmiddellijk een belletje naar je zou zijn gepleegd door je advocaat????

Denk eens logisch na.

Rustig nou....en neem contact op met je advocaat hierover. Niet zelf gaan fantaseren en vooral doemdenken.
Je moet je blijven realiseren dat dit alles een tactisch spel is. Dat de tegenpartij het werkelijk geen ruk uitmaakt of jij al 3 maanden geen inkomen hebt. Of dat je al die tijd dat je voor deze partij gewerkt hebt, nooit ziek bent geweest, altijd op tijd aanwezig was en overal inzetbaar was. Jij telt niet!!! Het gaat niet om jou persoonlijk. Hij behandelt al zijn personeel zo.

Rekken, uitstellen, ik een beetje geven, hij een beetje nemen en elkaar ergens in het midden ontmoeten en dan hopelijk never nooit meer!!!

Momenteel voel ik me zoals Basil:


Afbeeldingsresultaat voor basil fawlty making himself small


Eerst maar eens even rustig hergroeperen. Die paniek is niet nodig. Ga je inlezen in de procedure en ga even wat anders doen dan je de hele dag op papier, in je hoofd en online en in je dromen bezig houden met de diverse instanties waar je om ondersteuning hebt gevraagd.

Procedures

Geen van allen hebben nog positief gereageerd. Alleen maar met een bevestiging van ontvangst van verzoek, een blik in de procedure, of erger nog een fout in hun administratie.

Misschien moet ik een tentje opzetten voor het gemeentehuis. Of bij het UWV op de stoep.

Ga eerst maar een kop thee maken. Even ontspannen. En uit die Basil-houding kruipen!!







7 opmerkingen:

Anoniem zei

Kafka!

Luz zei

Ik word er misselijk van...

Anoniem zei

Vreselijk, die onzekerheid.

Mirjam Kakelbont zei

Ik begrijp wel dat je ervan schrikt, maar als het belangrijk is dat jij ergens aanwezig moet zijn, is jouw advocaat het verplicht je dat te melden. Zo niet, dan is hij/zij nalatig geweest en valt jou niets te verwijten. Dat zegt de weg.
Probeer geen Basil te zijn maar bijt je er als een terriër in vast. Desnoods eentje met een gebitsprothese.
Ik wens je moed en vertrouwen!
Lieve groet ♥

Petr@ zei

Kan me wel voorstellen dat je af en toe een paniekaanval krijgt.
Wat een toestand! Maar gelukkig ben je een sterke vrouw.
Ik duim voor je dat het goed afloopt!

Anoniem zei

Heeft jouw advocaat (of die van hen) uitstel gevraagd van de zitting, omdat jullie aan het onderhandelen zijn? Dat zou logisch zijn, want de kans op een uitspraak als jullie niet uit de onderhandeling komen, wil je niet vergooien.

Siebrie

Iris Papilio zei

Oh getsie wat akelig.. Maar goed dat je jezelf even bij elkaar raapt. Het is gebeurd en niet meer te veranderen. Maar mogelijk was je daar ook helemaal niet nodig. Als het een proforma zitting was al helemaal niet, want dan wordt er gewoon meteen uitstel gegeven...
Sterkte!