vrijdag 21 april 2017

Feng Shui nogwat of Goede/Betere/verbeterde doorstroming van Energie

Oftewel, misschien helpt het dat er van de week een bedrijf de dakgoten heeft schoongemaakt namens de woningbouwvereniging. Dan stroomt "het" weer. De man die het schoonmaakte zei dat het wel meeviel, want hij was ook wel eens luiers en andere onfrisse zaken in de goot tegengekomen. Hoe kom je erop om dat in de dakgoot te gooien?

Dus nu een schone, doorstromende dakgoot. Ik kon er zelf niet goed bij, dus ben reuze blij met deze service.

Ook fijn dat ik dit jaar geen huurverhoging krijg, die brief kwam ook deze week. Jarenlang wel ieder jaar (handig als je kind weer even thuiswoont en dat inkomen wordt meegetelt) en sommige jaren het maximale percentage en dan schiet je huur snel omhoog. Gelukkig nog net niet boven de huurtoeslaggrens. Weer even een jaar rust op dat gebied. In het kader van tel je zegeningen.

Mijn energie-peil is nog niet 'normaal' vind ik zelf. Ben nog volop in het regelwerk en ervaar de onprofessionaliteit/slordigheid van sommige instanties als schokkend.

Waar kan je je beklag hierover doen? Het voelt zo onmachtig Je kan niet zeggen "weet je wat; ik ga wel naar die andere club".

Daar waar je met (financieel zeker) kwetsbare mensen te maken hebt. Dan voel ik mezelf nog niet zo enorm kwetsbaar, maar mijn lijf vertelt me toch iets anders.  Dus ga ik op tijd naar bed en daardoor voel ik me een bejaarde. En lekker slapen ho maar. Gelukkig is daar het luisterboek. Zo luisterde ik van de week naar Mees Kees. Ja, kinderboek, maar dat niveau kan ik net aan. En zo leuk!



Mijn concentratievermogen is veranderd. Soms dwing ik mezelf om inderdaad maar 1 ding tegelijk te doen. Heel bewust. En zelfs dat vind ik ingewikkeld. Ik voel mezelf steeds dommer worden.

Dikke rekening van de advocaat ontvangen. Nou ja....die had (in het kader van tel mijn zegeningen) veeel dikker kunnen zijn, maar gelukkig is de verlegging van mijn peiljaar geaccepteerd en is mijn eigen bijdrage stukken minder. Maar ja..Griffierechten en deurwaarderskosten die komen er gewoon nog bij. Dus ook daar maar weer regelen - en dat mag had advocaat gezegd - dat ik deze rekening in gedeeltes betaal. Het is niet goedkoop om je recht te krijgen. Vind het ook weer gezeik dat mensen om me heen beweren dat je met een laag inkomen 'altijd'  een gratis advocaat krijgt. Nou nee dus. Gratis sowieso niet en de rest van de kosten ook niet gratis.

Daarom denk ik ook dat veel mensen zaken maar laten zitten en zo dit soort onrechtvaardigheid (zoals bij mijn werkgever) kan blijven bestaan.

Verder 'beleef' ik weinig. Op gebied van uitjes, weer eens wat anders zien dan de steeds groener wordende achtertuin. Dan is een stelletje gotenschoonmakers al een lichtpunt in de week! Ik vroeg nog of hij koffie of thee wilde, maar hij zei met dat hij leeft op RedBull. Laten we dat nou niet in huis hebben. Maar vond hij niet erg. Hij krijgt zijn vleugels elders wel.

En ik vind het koud; mis de zon. Zit overdag gewoon in 1 van mijn 2 wintertruien. En s'avonds onder een dekentje.

Oh en fietsen.....ben toch zo bang dat als ik een eind ga fietsen er zoiets gebeurd (hahah!!). Of dat mijn band spontaan alle spaken verliest. Is maar een goedkoop fietsje namelijk. En met een, zo las ik in de LINDA vandaag in de bibliotheek vandaag over Obesitas, een obsese berijdster. Dubbel belast.







Dus toch maar even met de bus (dat vind ik te luxe bijna nu) naar het centrum. Want ik vond dat ik echt echt echt even eruit moest. Boeken naar grote Bieb gebracht en nieuwe mee terug. Zag zo'n lief boeken over vogels breien. Ja, vogels BREIEN. Niet meegenomen, want ook met het Paasboek heb ik niks gedaan. Ik ben al blij dat ik 1 babyslofje af heb! Maar wie weet later ooit nog. Als mijn innerlijke Feng Shui weer in balans is.

Afbeeldingsresultaat voor noorse mannen breien vogels

Nog even gratis de bladen gelezen. En even uitgerust. Een echte Oma. Gelukkig had ik de leesbril standaard in de tas. Oh en heerlijk; je kan daar ook nog eens gratis naar de wc. (Ja..hoogtepunt van de dag).
En ondanks dat er markt was, helemaal geen kracht daarvoor en uiteraard ook geen budget, dus linea recta naar de bushaltes. Nou, nee....niet linea recta.

Eerst nog even een paar goedkope verjaardagskaarten gekocht en tsja....dan zie je zoveel leuke boeken, spullen, handwerkboeken en mooie katoen en vooral voorleesboeken voor kleinkind.. Maar ze is pas 5 maanden, dus dat is nog een beetje vroeg schat ik in.










5 opmerkingen:

Tecla zei

..in "mijn" bibliotheek wordt koffie en thee gezet en dat mag je gratis nemen! Niet in een plastic bekertje met poedermelk maar in een echt koffiekopje (met schoteltje) of een theeglas. De koffe en de thee zijn fairtrade! ..en ook nig gratis naar het toilet!
Prettig weekeinde en sterkte!

Anoniem zei

Dappere dodo.

Jeanneke zei

Goed van je, dat je doorzet tegen onrecht(vaardigheid) en de kosten voor lief neemt. Dapper.
Ik ben in beroep gegaan bij de bestuursrechter na nul op het rekest bij de gemeente na een hoorzitting i.v.m. kostendelersnorm wegens afgestudeerd, inwonend meerderjarig kind, indertijd druk solliciterend maar nog zonder inkomsten. Nu zet ik ook even die laatste stap; kost een paar centen, maar dan hoef ik nooit te denken: "Had ik maar"... en ergens denk ik nu toch ook: "Wie weet helpt het" en niet alleen mij; ik ben echt niet de enige, heb ik het idee.
Veel sterkte en succes, wijsheid (die heb je al ruimschoots hoor) en geduld (idem dito, bewezen). Kortom: zet 'm op!
Groetjes,

Jeanneke.

Unknown zei

Je hoeft niet bang te zijn dat je geen huurtoeslag meer krijgt. De huurtoeslaggrenzen stijgen mee met de huren en de toeslag.

Iris Papilio zei

Het is gewoon niet altijd eerlijk verdeeld.
Die biep is fijn voor veel mensen.. er wordt hier in Z. ook veelvuldig gebruik van gemaakt en niet alleen door mensen die boeken lenen..Dat filmpje met die fiets? Daar lig ik van in een stuip.. geweldig!
Heb het programma een paar keer gezien, maar waar dit in was dus niet.
Bij mij wordt de dakgoot ook jaarlijks schoongemaakt door de WBV. Mooi geregeld. Maar goed, we betalen al genoeg.
Geniet van je kleindochter zoveel je kunt hoor! Tijd gaat snel!
Fijn wknd! X