dinsdag 31 juli 2018

Het is net als fietsen...

Autorijden. (Al ben ik in fietsen toch minder soepel dan zou moeten haha!!).

Had al bijna een jaar niet meer achter het stuur gezeten en gisteren vroeg mijn dochter of ik haar en kleinkind even thuis kon brengen met de huurauto die ze geregeld had en bij me afleverde. Kon ik meteen checken of ik de route nog kende.

En oh ja..het is een automaat Mam.

Mmm...altijd in een auto met versnellingspook gereden, maar ach...nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het wel kan.

Je moet eigenlijk je linkerbeen thuislaten, want koppelen hoeft niet meer, alleen remmen en gas geven. Supermakkelijk eigenlijk.

En rijden op de snelweg dat kon ik ook nog steeds en ook de route naar het huis van mijn dochter ging perfect. En terug alleen ook. Zonder navigatiesysteem, gewoon op geheugen. En vanochtend op tijd er zijn ook. Rekende zelfs onderweg mijn ETA uit en haalde dat precies. Tsja....ik heb natuurlijk wel heel wat kilometers in mijn geheugen zitten. En ben blij dat ik niet bang ben om op snelwegen te rijden, iets wat ik toch wel veel hoor van vrouwen van mijn leeftijd.. Ik vind het juist relatief 'enger' in de stad met fietsen, brommers, en openbaar vervoer en voetgangers.

Nu wel moe, dus ik denk dat ik - de afwas is klaar - even kijk naar wat ik morgen aandoe en dan verder niks. Planten in de tuin heb ik al water gegeven.

Raar he...staat er een auto voor de deur; doe ik nog niks ermee. In de zin van leuke dingen doen.

Afbeeldingsresultaat voor verstappen


Laat ik nou maar een keer goed luisteren naar mijn lijf en niet iedere druppel autofun eruit zien te persen. Er komen vast nog wel vaker dagen met een auto. En anders niet.






8 opmerkingen:

izerina zei

Echt goed!

Ivy zei

Fijn, dat je weer een keer kon autorijden.

Joanne zei

En heerlijk gevoel, hè! Geniet er van.

Liefs Joanne

Klara zei

Oh heden, ik moet ook nog steeds in onze nieuwe auto..... er is steeds wat dat ik het niet doe..

Anoniem zei

ETA! Meteen opgezocht, weer wat geleerd! Jij onderschat jezelf nog steeds, je bent een veelkunster!

Anoniem zei

Wow!

Liesbethblogt zei

Staat hier een prima auto voor de deur en een geweldige in de garage nog pak ik liever de fiets.

Petr@ zei

Autorijden is dus niet zoals zwemmen, wat je wel schijnt te verleren, hoorde ik op het nieuws.
Ik heb ook een automaat, al jaren, rijdt heerlijk relaxed!