zondag 14 april 2019

1000e

Vandaag werd de 1000e F1 race gereden. In China.

Dus voor mijn doen 'vroeg' opstaan op een zondag. Maar met de wetenschap dat sommigen op dit tijdstip 'verplicht' naar een verjaardag 300 km verderop moeten rijden en daarvoor nog al hun dieren verzorgd moeten hebben, geeft me een zalige zucht van vrijheid.

Ik kan dit, ik wil dit en er is niemand die me dwingt om dingen tegen mijn zin - vooral op zondag - te gaan doen.

Foto cc: ProShots via nu.nl


Natuurlijk 'moet' ik daarnaast nog steeds wel veel. Doordeweeks. En dat voelt niet fijn, maar goed....dat je voor mensen dingen moet doen die je zo tegenstaan, maar je toch maar weer je beste beentje voorzet en een pokerface uit de kast haalt en er weer bij bent, misschien ben ik er ook wel te egocentrisch voor (geworden) omdat ik zolang al alleen leef. Of te oud om dat spel mee te spelen.

Heb dit mijn moeder jarenlang zien doen en ik ben er vrij allergisch voor geworden. Dat moeten. Omdat het zo hoort. Omdat het van je verwacht wordt. Omdat je ook niet weet hoe je uit deze situatie moet stappen. Nou ja..je weet het wel, je hebt het ook wel een paar keer geprobeerd, maar dan ging je naar je schoonfamilie, juist die schoonfamilie die je zo haatte (waarom dan naar hen?) en natuurlijk vielen zij hun zoon niet af en stuurde je met hangende pootje terug je rot-huwelijk in. Nou, dan maakte je er nog maar wat kinderen bij. Dat leidt lekker af.

Begrijp maar al te goed dat mijn moeder altijd erop hamerde dat wij onze eigen broek moesten kunnen ophouden. Zij mocht niets. Kon goed leren, maar ach...ga maar naar de Spinazie-academie. En daarna 'moest' ze trouwen, want ik was onderweg. Dat mocht van de schoonouders niet in de vertrouwde kerk, maar een kerkje ergens achteraf in de stad. Ook niet in een witte jurk.

Grappig...wat ik niet wilde vandaag was kotsend boven de pot staan, maar kennelijk viel er iets van mijn F1 ontbijt verkeerd en dat moest er toch echt uit, ruim nadat Verstappen op positie 4 eindigde.

 Dus maar onder een dekentje op de bank, een beetje niksig doen en zijn. Accepteren dat dit kennelijk even nodig is. Geen wilde plannen verder dan een kopje thee en een stukje matzes. En toch maar wel de kachel even aan, want ik heb het koud, zelfs onder een dekentje met een trui aan.

Ja....ik bepaal helemaal zelf hoe ik de zondag doorbreng! Wohahaha!!











3 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Jaaaa, dat moeten is iets wat er ingebakken zit blijkbaar. Ik moet niks meer van mezelf. Echt, het leeft zo lekker weg Cellie. Probeer het hoor! En beterschap X

Anoniem zei

Beterschap. Doe lekker wat je zelf wil.

Anoniem zei

He, ff lekker onder de dekens met een kruik, hopelijk morgen fitter!