vrijdag 26 april 2019

Eruit!!

Vannacht werd ik wakker door kramp in mijn bovenbeen/lies. Lekkere plek om kramp te hebben. Not.

Dus maar naar beneden gehobbeld en een banaan gegeten (ooit gelezen dat dit helpt door de kalium in de banaan), 2 magnesiumtabletten en 2 paracetamollen en toen even rustig proberen te blijven tot het wegtrok. De krant lag er nog ongelezen, dus die maar doorgebladerd. Alles wat afleidt van de kramp. Zodat ik weer rustig werd en weer verder kon slapen. Geen paniek, maar acceptatie dat het nu even pijnlijk is, maar dat het ook wel weer overgaat. Dat hielp.

Werd door de wekker wakker, dus wel weer geslapen gelukkig. En dus maar de dag goed beginnen. Wat zou ik willen 'doen' vandaag. Doen als in nuttige zaken.

Oh ja..maar weer een paar sollicitatie-brieven verzenden. Mijn CV had ik alweer aangescherpt. Of eigenlijk moet ik het minder scherp maken, want vaak hoorde ik dat ik te 'zwaar' was voor de functie. Tsja..

Er is weinig ruimte in mijn hoofd en schema voor leuke ontspannende dingen - al komen die soms gewoon op mijn pad hoor, zoals gisteren met mijn dochter en kleinkind - merk ik. Alsof ik dat niet 'mag'.  Leuke dingen. Weet ook dat ik niet goed uit de verf kom in grote(re) gezelschappen. Dan voel ik me al snel 'te min'. Iedereen (denk ik dan zelf, maar weten doe ik dat niet) heeft het zo goed voor elkaar. Dat dit niet zo is, dat snap ik ook wel, maar voel ik niet. Dan kan ik me weer moeiteloos een meisje van 11 voelen die nooit ergens als eerste gekozen wordt. Oh..nou ja..kom dan maar bij ons kneuzengroepje.

Enfin...had dus vandaag een afspraak met mijzelf gemaakt dat ik in ieder geval iets van de Oranje zaken in huis mocht halen. Die Hema Tompouce hoort erbij. Gewoon onder het moto Vier uw Feestdagen. En ook omdat de voorspellingen aangeven dat het morgen een nogal regenachtige dag wordt en vandaag was het een blauwe lucht en aangenaam van temperatuur. Dus ga ergens heen. Verander van omgeving, want je zit wel erg veel veilig in de achtertuin.

Dus GAAAAAA dan. kssssst....hup! Nadenken over hoe. Fietsen? Daar had ik zoals Gerard Joling altijd zei 'de kracht' niet voor. Nou..dan is het of lopen en/of met de bus dus.

En op de bushalte wachtend op een bus besloot ik de bus aan de andere kant te nemen. Richting echte stad. Zooooo lang niet geweest. Ja..nog steeds in mijn hoofd dat ik onderweg de directie van mijn c allcenterbaan tegenkom (hahaha...echt niet. Die zitten vastgekleefd in hun Ferrari).

Gelukkig - merk ik achteraf - had ik helemaal geen last van die angst en stapte ik opgewekt de bus in. Ook nam ik me voor om mijn 'verjaardagsgeld' wat ik van mijn moeder van haar rekening mocht halen, maar eens op te nemen. Mocht ik een leuk "kleedje" zien dan kon ik dat aanschaffen. En echt doen dus, niet toch maar weer terughangen.

Dus maakte ik in mijn hoofd al een soort route door de stad. Te beginnen bij de winkel waar ik al een hele tijd nooit meer iets koop, want een paar prijsklassen te duur. Maar alles wat ik daar ooit gekocht heb, is van zeer goede Duitse kwaliteit. En omdat ik niet voor hipperdepip ga maar nogal basic en klassiek, liep ik vandaag de winkel in met een zomerjas van die winkel van zeker 20 jaar oud. En een shirt ook al wat jaartjes geleden gekocht. De interne boekhouder MOEST het even nakijken in de administratie, maar dat is precies 4 jaar geleden. Maar gewoon van katoen, geen stretch gedoe en een mooie snit.

Oh hoe heerlijk dat je daar rustig kan kijken, passen in een hele ruime paskamer en ik hoorde dat als ik online iets had gezien, ik dat daar ook kan afhalen en passen en is het niet goed, dan nemen ze het daar gewoon weer terug. Want online kan ik (en de dame in de winkel gaf dat ook aan) nogal moeilijk de kleuren bepalen. Is het nou lichtblauw met een zweem turquoise of echt turquoise. En met die fantasienamen qua kleur kan ik ook weinig mee. Jaaaa...belangrijke zaken.

Wat ik grappig vond en wat dus echt in mijn hoofd zit, is dat de maat waarin ik 2 blouses paste, te groot viel. Niet mooi als iets teveel flubbert, vooral bij de schouders en neklijn, ook al voelt het veilig, veel stof bij de buik. Wat iemand tegen haar dochter riep in de winkel dat het een A-lijn model was. Toch maar niet gedaan dus en niet in de valkuil getrapt dat iets afgeprijsd is, ik het daarom toch maar moest doen. Zat niet goed genoeg. Nee..niet doen. Niet. meer. genoegen. nemen. met. goed. genoeg. En ook geen zweetstoffen nemen. Staat misschien leuk, maar ik voel me er vies en zweterig in. Gelukkig hebben ze in deze winkel voornamelijk katoen of linnen of andere 'natuurlijke' stoffen. Maar daar betaal je wel iets meer voor.

Als ik die innerlijke boekhouder dan vraag om om te rekenen wat dat shirt me over die 4 jaar gekost heeft, dan krijg je een ander plaatje. Want ik draag dat shirt dus nog steeds en graag.

Verder zat ik op het dak van een warenhuis wat niet zo goed draait maar het La Place restaurant aldaar wel. Want prachtig uitzicht en deze maand kan je daar koffie met een taartje voor maar € 1,-- krijgen.
Dat moest ik uiteraard doen. Zo leuk. Het was mega-druk want we zijn Nederlanders of niet, maar gelukkig was er nog een plekje aan een lange tafel. En dan voel ik me niet te verlegen om een plek te nemen/vragen. Want ook ik mag gewoon ergens zitten. Met een geweldig uitzicht.

La PLace, Haarlem - Restaurant Avis & Photos - TripAdvisor


Goedkope lunch zo en ik was tevreden met mijzelf dat ik wat zaken af kon strepen van wat ik moest kopen/halen/regelen. In ieder geval 2 basic shirts gekocht. Twijfelde nog over een derde, maar ik vond 2 dingen kopen al veel.

En moest lachen dat ik zoals Beyonce altijd doet nogal Fierce door de stad liep (wel achter een donkere bril hahah).

Alleen een ijsje halen dat durfde ik nog niet. Net de zwemband gezien en ik stond niet voor niets in de grote maten winkel. Ook al zijn die shirts maat 46/48.

Thuisgekomen was de post al geweest, maar nog steeds geen bericht van mijn gemeente over mijn pizzaslice. Wel een folder van de plaatselijke pizzaboer.




















7 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Wat goed van jou zeg. Dat had je een jaar geleden echt niet gedaan volgens mij. Leuk is La place daar he.
Goed dat je jezelf eens verwend hebt. Het werd tijd. liefs en fijn weekend

Anoniem zei

Ik heb ook regelmatig van die krampen, las dat water drinken ook helpt, kramp kan nl ook van gebrek aan vocht komen.

izerina zei

Dat ijsje komt wel op een andere mooie dag

Anoniem zei

Krampen zijn rampen.

Iris Papilio zei

Vervelend die kramp. Helpen magnesiumtabletten dan meteen. Hoe kom je aan die krampen dan?
La Place, ja enige actie. Wij hebben er laatst in Nieuwegein gebruik van gemaakt, lekker!

Marie zei

Heerlijk hé zo ver kijken met een heerlijk gebakje en een kopje koffie voor zo weinig. Het lijkt alsof je dan extra geniet!

franca zei

Kramp? In de hoop dat ik je niet verveel met mijn tip...magnesiumolie er op smeren.
Voor mij ( na jaren zoeken), de perfecte tip.
Het helpt namelijk direct, en met tabletten is dat niet zo.
groetjes, Franca.