vrijdag 23 december 2022

Zo'n soort dag

 Herkenbaar?

Dat je nog wel voordat de wekker gaat om 05.30 uur wakker wordt, maar liever nog even blijft liggen. Niet doen natuurlijk dus hup eruit en dan onder de douche  - hoe weet ik ook niet - de dop van de doucheschuim open klikken en net die ene druppel in je oog krijgen. Vanuit het deksel of zo?

Sta je direct heel lang je oog (als je die open krijgt) uit te spoelen en weet al dat je een lekker Rood geaderd oog hebt. Als je kijkt of je dan nog op schema loopt, dan loop je dat niet. Je had al beneden moeten zijn, de plamuur aanbrengend.

Dus besluit ter plekke me niet gek te laten maken door mijzelf en dan maar de volgende bus te pakken. Dat lijkt goed te gaan. Fiets gaat netjes aan het nietje, ik ben niet uitgegleden hoera. Bus is op tijd, zo op tijd dat ik misschien toch nog wel die ene trein kan halen, die ...... net wegrijdt op het perron. Dus niet.

Dan maar een beker Happy Hour koffie voor maar 1 euro bij de grote AH to go. Want nog 20 minuten wachten. Uiteraard zijn ze daar bij allebei de machines gelijktijdig de melk aan het bijvullen. Van die grote plastic melkflessen van 5 liter. En de rij groeit. 

Bij de zelfscankassa krijg ik uiteraard controle. Welke soort koffie ik heb. Mens....dat maakt geen bal uit want Happy Hour en dan is alles 1 euro! Je weet toch! 
Maar ik glimlach als een Mona Lisa en zeg dat ik zwarte koffie heb. Heb ook mijn gehoorapparaten nog niet in (de herrie op een station is verschrikkelijk!) dus moet alles drie keer vragen en zeggen. Mijn schuld. Wil gewoon nog even niet al die herrie binnenkrijgen.

De trein krijgt onderweg toch heus weer vertraging. Dat lijkt al bijna het nieuwe normaal te zijn. En dan moet de werkdag nog beginnen.

Zo'n soort dag dus. 

En toch kon ik me er eigenlijk niet echt druk om maken. Het gaat gewoon zoals het gaat. Of ik nou stress of niet. En de koffie was heerlijk!

Me voorgenomen me niet gek te laten maken vandaag. Vooral niet door mijn eigen reacties op zaken. Nog maar 1 werkdag te gaan. Misschien dat ik dan eens eindelijk de boom neer kan zetten. Wil zetten. 
Nu nog niet in de stemming ervoor. 



6 opmerkingen:

Luz zei

Herkenbaar!!!

Anoniem zei

Zo herkenbaar pfff! Heel goed gedaan laat je niet gek maken en en wens je een fijne dag maak het jezelf maar heel gezellig en knus en ook hele fijne feestdagen geewenst.

Mina

pourquoi pas ??? zei

Keek Boeddha in de polder gisteren. Zullen bij jou in dat bos gaan wonen? schijn je hartstikke gelukkig van te worden.

nicole orriens zei

Ja, bah dat soort dagen zijn echt niet fijn. Ik heb er deze week een aantal van helaas.

klaproos zei

je nergens druk over maken is niet altijd mogelijk, maar het is wel fijn als je het zo min mogelijk doet...
genieten is het motto van wat kan,

fijne kerstdagen gewenst cellie en een gelukkig en supergezond 2023
xxx

mrs H. te B. zei

O ja, die treinen! Ik roep al de hele week dat de nieuwe dienstregeling verdacht veel op de oude lijkt: net zoveel, of meer, vertraagde of uitgevallen treinen! Heb je nu (ook) vakantie?