zaterdag 20 januari 2024

Lopend

Lopend heen en hopen op flinke dooi terug, zodat ik over het fietspad (meestal wel gestrooid) terug kon fietsen. 




Lange dag op mijn werk. Maar had me al helemaal daarop ingesteld en wilde even wat meters maken. Gelukkig geen pratende stagiaires bij me, ik kon heerlijk in mijn eigen tempo doorrammen. Koffie was op waar ik mijn werkplek in de ochtend had. Ergens in het apparaat moest het water worden bijgevuld. En ik maar denken dat het op het waternet zat aangesloten. Dan maar niet. 

Had net mijn werkplek afgesloten toen een mij bekende dakloze toch nog even iets wilde vragen. En hij gaf me aan dat hij nu een kamer via het Leger des Heils heeft. Met alleen een bed en stoel. Vroeg hem of hij nu ook een koelkast daar ergens had (voor de bederfelijke voedselbankzaken), maar nee. Niet.

Kwam dus iets later op 'kantoor' binnen. Iedereen was al naar buiten, lunch scoren. Dus maar in mijn eentje van mijn meegebrachte lunch genoten. Later schoven zij ook aan. 

Zo komisch. De leidinggevende gaf aan dat mensen hadden gevraagd naar het rooster voor de zomervakantie. Kon je je wensen invullen. En wie had alles al ingevuld??? Nou; hij dus. Jaja...Zou hij ook zelf eerst vervanging moeten regelen? 
Ik wil nog helemaal niet aan vakantie of zomer denken! En dat gezemel met zelf voor vervanging zorgen, daar moet ik nog even over nadenken hoe ik dat aanvlieg. Met mijn Maarten van Rossem houding of Assertieve Ans laat zich de kaas niet van het brood eten houding?

Veel belletjes gedaan, veel mensen uitgenodigd en gesproken en dus ook dossiers gemaakt en uitnodigingen en tussendoor nog wat dingen voor mijn collega gedaan. Het liep al tegen einde werktijd aan. Keek op de NS site en zag de voorspelling dat mijn trein propvol zou zitten. Zo geen zin in. Dan ruim ik op mijn gemakje alles op, was mijn mok af, laatste keer naar de toilet en kijk of ik die verkeerde lippenstift kan inruilen. Tijd zat en het is meestal vrij druk. Nu hoefde ik niet te haasten. Ging de volgende trein wel pakken. 

Yeah..geld terug (had uiteraard de bon bewaard). Dat is fijn. 

Daarna het boemeltje genomen. Vertrekt eerder en is toch later op mijn eindstation, maar kon me niet meer bommen. Zitplaats en ik wist al dat ik straks thuis kon relaxen. 

Helaas nog steeds glad bij het busstation. Weer opgevroren zo leek het. Ook fijn dat het op een talud ligt. Glibber je zo naar beneden. Dus toch maar lopen naar huis en onderweg kreeg ik nog van iemand een waarschuwing, dat het echt wel glad was op sommige plekken. 

Was op de door mij voorspelde tijd thuis. Win dat soort weddenschappen altijd. Fiets in de schuur en direct de oven voorverwarmen. Laatste gedeelte boerenkoolstampot in ovenschaaltje en hoppa....schuif maar door. Daarna alle spullen opruimen van werk. Hoorapparaten in de lader, ontspannen kleding aan (nou ja mijn slaapkleding met een lekker dik vest erover) en losssssssssssssssssssssss...

Weekend!

Blij dat ik veilig thuis ben in een huis waar ik de kachel kan aanzetten en er te eten is. 


4 opmerkingen:

izerina zei

Die laatste zinnen dacht ik vanochtend nog,toen ik van mijn ontbijt genoot.

Janny zei

Ik wens je een heerlijk relaxed weekend toe!

Bertiebo zei

'Zo komisch'... Jij vindt er helemaal niks komisch aan en je moet het vooral ook niet zo gaan bekijken. Want het is echt helemaal niet leuk!

Anoniem zei

Op de afdeling waar ik gewerkt heb was het heel normaal om je vakantie in januari op te geven, er werd een soort rooster gemaakt zodat de bezetting op pijl bleef in de zomer, som werd een beetje geschoven met je datum, in overleg.
Had niks met haantje de voorste te maken, al geef ik toe ook dat ik ook wel eens dacht huh geen idee nog, nu al.
Gewoon welke tijd je het liefste zou vrij zou willen zijn.
Het voorkomt straks wel dat je weer moet denken wanneer mag ik eens vrij nemen., ergens achteraan.
Als manager al claimen is wel absurd natuurlijk.
Geniet van je weekend, en vanavond Vera kijken! Inge…