zondag 21 januari 2024

Tulpen!

De straat was nog bevroren zaterdagochtend en dus ook glad. Gelukkig hoef ik van mijzelf niet in alle vroegte boodschappen te halen. Kan ook later. Of niet vandaag. Kom maar door zon! Smelt al die smurrie en opgevroren sneeuw maar weg. Vind mijzelf wel een schijtebroek, maar aan de andere kant heb ik ook daar schijt aan. Het kan, het mag en waarom niet?

Geniet van een lekker kopje koffie. Echte koffie en geen concentraat waar de machine dan water aan toevoegt zoals op mijn werk (de machine voor het werkvolk dan, voor de hogere klassen staan er machines met echte bonen en zelfs havermelk als keus).

Vrijdagavond genoten van een complexe aflevering van Endeavour. Jammer van die reclame tussendoor alleen. Had wat kaarsen aangedaan, lekker warm vest aan en even de drukke werkweek van me af laten glijden. Naast het gezever rondom mijn moeder. En zorgen om mijn liefste broer die aangaf dat hij na thuiskomst ziek is geworden. 

Zie ook dat ik mijn focus niet op het zorgen maken om moet hebben. Zie het fijne, kleine en mooie vooral. 

Omdat het kennelijk weer de aftrap van het Tulpenseizoen is, was het de 20e in Amsterdam Tulpendag. Moest wel lachen om een filmpje op Instagram hoe het echt was. Lange, lange lange rijen. 

Dus die twee bosjes  witte Tulpen voor maar 4 euro mochten mee naar huis. Alweer een stuk gegroeid in één nacht zie ik.




Jullie al tulpen gekocht?






7 opmerkingen:

Geri Meftah Art zei

Endeavour, heerlijk. ik ben ook bang voor sneeuw en gladheid. Wat raar dat hoger geplaatsten een andere koffie krijgen dan de andere werknemers. Schamen ze zich niet?

Anoniem zei

Ja en bolletjes

izerina zei

Nee,ben meer van de narcissen

Alice K. zei

Dit weekend nog niet. Ik heb nog een bloeiende amaryllis (gekregen in december maar bloeit nu) en ik heb een paar hyacintenbollen gekocht. Ik vind het altijd heel fijn om binnen alvast voorjaar te hebben in januari en februari. Jouw tulpen staan prachtig, geniet ervan! Hier in het noorden van het land is vandaag al aardig wat sneeuw weggesmolten en ik juich dat net als jij toe! Het was hier superglad op de stoepen omdat het aangevroren was als ijs... Fijne avond nog!
groetjes, Alice K.

Mevrouw Niekje zei

Nee, nog niet, maar stond vrijdag op de markt wel op het punt. Geen zin om te wachten dus toch maar niet. Hier in de wijk op een paar cruciale plekken nog bevroren en heel gladde stukken rijweg en fietspad. Ben ook niet meer zo'n durfal als vroeger en stap nu maar af als ik het niet vertrouw. Beter een bangerik dan een gebroken nek! Fijne werkweek alvast!

Petra zei

Ik was gisteren gaan lopen naar de supermarkt en ondanks dat ik goed uitkeek, gleed ik toch een keer of vier bijna uit. Ik vind het slim van je dat je voorzichtig bent. Met een gebroken been ben je met veel geluk slechts zes weken zoet, vaak duurt het langer en soms kom je nooit meer helemaal terug op je oude niveau. Dus: wees maar lekker zuinig op je lichaam.

Mirjam Kakelbont zei

Ja, fijn: tulpen! Ik word vrolijk van ze. Rijen en rijen mensen. Ik ben er allergisch voor.