woensdag 18 september 2019

Verbouwen

In mijn straat staat al een tijd in mijn rijtje een woning te koop, of toch te huur, of toch te koop. Een hele tijd gebeurde er niets, kwam er niemand kijken, maar werd er ook niet verbouwd om de huurwoning geschikt te maken voor verkoop. Heb zelfs gebeld naar de woningbouwvereniging wat het huis moest gaan opbrengen. Ik moest Funda maar in de gaten houden.

Er werd een container geplaatst met dixie. Die container werd weer opgehaald. Net als de dixie.

Het bleef lang rustig. Lang als in maanden. Het was natuurlijk ook bouwvak en gewone vakantie.

Hoorde van iemand uit de straat dat de woning nu te huur staat, huur inclusief de gehuurde zonnepanelen (goh...) voor het bedrag wat nog net binnen de sociale woninghuur valt. Zag ook (als nu officieel oude muts a la Miss Marple) dat er mensen kwamen kijken. Alleen van buiten, dus geen kopers, want die hebben een sleutel van een makelaar en komen dan ook met een man/vrouw met jasje kijken.

Daarna weer niets. Ook op Funda niets te vinden.

En vorige week werd er een  wederom een container geplaatst. En nu een busje en er klinkt gehamer. Zie dat een houten schuurtje in de tuin wordt afgebroken (dat mochten de vorige huurders laten staan vertelden ze me). Zonde...weet zeker dat veel mensen er blij mee zouden zijn, maar goed...ik hoef het niet. Ik wil graag tuin ipv opbergruimte. Want de huizen hebben een aangebouwde schuur.

Maar nu wordt niet alleen het schuurtje afgebroken, maar wordt er in het huis gesloopt en geboord (tegels van de badkamer slopen vermoed ik); dus...het zal wel in de verkoop gaan over een tijdje. Want voor een huurwoning wordt er niet verbouwd noch gesloopt. Alweer een huurwoning weg dus. En nieuwe worden er niet echt hard bijgebouwd.

Zo..nu weer verder uit het raam gluren!


Afbeelding van skeeze via Pixabay 

9 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Ook huurwoningen worden gerenoveerd voor ze opnieuw worden verhuurd, als de boel verouderd is. Misschien wordt er een proef gedaan i.v.m. gasloze woningen. Er moet ergens worden begonnen als we allemaal van het gas af moeten.

Janne zei

OMG, buurtwacht?

anja zei

Ik huur sinds een maand een woning, die heeft ook ruim een half jaar leeg gestaan, er is door de woningbouwvereniging nieuw sanitair in geplaatst, en nadat ik de woning had bezichtigd werden ook verbouwingen door vorige bewoners ongedaan gemaakt, en werden voor- en achtertuin opgeruimd. In overleg met mij is het schuurtje blijven staan. Dus het kan zomaar zijn dat de woning in jouw rijtje behouden blijft voor huur (ik heb trouwens ook zonnepanelen).

Nietzomaarzooo zei

Onbezoldigd he!!

Anoniem zei

Ach er gebeurt weer eens wat...afleiding voor thuiszitters!

Nicole Orriëns zei

Spannend zoiets : )

Elisabeth zei

Hier op onze hofjes [ senioren woningen ] worden de woningen die verhuurd worden eerst flink gerenoveerd .Badkamer toilet ,nieuwe keuken ,jaja een heel mooie reden om de huur flink op te schroeven!

Marlien zei

Het verschilt heel erg per WBV heb ik gemerkt.
De één renoveert wat nodig is, voor er iemand in komt.
De ander doet het als er iemand in zit.
En dan zijn er nog die gaan renoveren "omdat het in de planning zit".

Zo wilde mijn WBV, 1,5 jaar na mijn verhuizing, mijn keurige badkamer waar niets mis aan is geheel gaan uitbreken "omdat mijn huis aan de beurt was".
Dat had wat voeten in de aarde om ze te overtuigen dat het echt niet nodig was.
Een commissie van drie man sterk denderde mijn huisje binnen om mij te overtuigen van de deplorabele staat van mijn keurige badkamer.


Wasdroger zei

Leuk om alles te lezen!