donderdag 3 oktober 2019

Afgewezen, afgewezen en nog 300 maal afgewezen

Wat doet dat met mijn vertrouwen in mijn kunnen.  Hoe blijf ik toch doorgaan en wel weten dat ik goed ben in wat ik doe. Ondanks alle afwijzingen op sollicitaties.

Alweer net niet goed genoeg, net niet. Die ander was net wat beter. Die ander past beter. Die ander was niet zo lief als jij overkomt.

Bord voor mijn kop?
Dat zou wel helpen, heel veel helpen.
Of toch niet dat haar op mijn tanden afscheren elke ochtend, zodat de interviewer dat ziet en weet dat ik het heb, al kom ik haarloos over kennelijk.
Een wilde tatoeage aanbrengen, zodat ik niet te lief overkom?
Een bikerjackje achteloos aan de kapstok hangen, met clubsymbolen.

Nog meer oefenen voor de spiegel dat ook ik recht heb op leuk werk. Zinvol werk. Betaald werk.

Mijn eigen werk gaan 'maken'.

Maar ook; komt dat dus nooit meer, ook dan is mijn leven zinvol.

Hoop zo dat ik de moed niet verlies, want zo dichtbij dat ik het bijna kon ruiken en alweer niet de keus op mij gevallen. En snap dus dat ik slechter sliep, maar toch maar direct uit bed vanochtend en lekker douchen en de was met angstzweetshirts in de wasmachine gestopt.

Dus denk vandaag maar aan wat Matthieu van Nieuwkerk altijd zegt: Doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr











13 opmerkingen:

PetraH zei

Hè, wat vervelend voor je. Gelukkig dat je de draad weer op lijkt te pakken. Succes daarmee!

Anoniem zei

Je mag best balen! Voer eens een SAS-week in "(Schijt aan Sollciteren-week, soort vakantie. Lijkt me heerlijk.
Marijke.

klaproos zei

ja dat kan ik me wel voorstellen dat de moed je weleens in de schoenen zinkt,

goh ik zou willen dat ik je wat aan kon bieden ik deed het méteen :-)

Lily zei

Weet je, het ligt niet aan jou, maar als je boven de 55 jaar bent en werkgevers kunnen iemand krijgen, die net wat jonger is met dezelfde kwalificaties, kiezen ze daarvoor en dan kan de politiek wel vinden, dat men moet blijven werken tot ruim 65 jaar, de werkgevers denken daar toch wat anders over...
Leuk is anders, dat wel, maar trek het je niet te persoonlijk aan, dat jij niet zou kunnen voldoen!
Sterkte!

Groetjes Lily

Mevrouw W. zei

Jammer, jammer, jammer! Ik had het je zo gegund.

Janne zei

Het ligt wel aan jou! Je had gewoon 20 jaar jonger moeten zijn!
Hoe “mooi” het ook gebracht wordt, het is meestal gewoon leeftijdsdiscriminatie.

Anoniem zei

Ze weten niet wat ze missen, die headhunters!
Het zegt niks over jou, maar meer over onze maatschappij.
Aai!

izerina zei

Het went nooit. Sterkte

Bertiebo zei

Dat is balen, dat snap ik.

nicole orriens zei

Hè, wat een tegenvaller. Ik kan me goed voorstellen dat je even moet slikken.

pourquoi pas ??? zei

Lieve schat wat moet dat erg zijn. En nog moeilijker is dan je moed niet verliezen en dat doet jij niet. Misschien even en dan hup ga je weer. Heel veel liefs en sterkte toegewenst.

Joppe zei

Ah, nèt niet is echt frustrerend! Zilver in plaats van goud!? Nogal goed dus, alleen vlak voor de finish waarschijnlijk een paar punten aftrek vanwege je leeftijd, iets waar je helaas geen invloed op hebt. Je moet maar denken, Max heeft ook geen Mercedes of Ferrari... net als hij gewoon weer stoïcijns aan de start van de volgende GrandPrix verschijnen, het spel blijven spelen, weten dat je goed bent, hopen dat de motor niet hapert en de omstandigheden je gunstig gezind zijn en op een dag win je goud!

Anoniem zei

Kom net 'toevallig' op je blog. Wat herkenbaar allemaal! Wij, m'n man en ik, zitten ook thuis... Een lange onderwijscarriere achter de rug. Niemand begrijpt waarom wij nog geen baan hebben ("in het onderwijs hebben ze toch mensen tekort?") Zo frustrerend, maar we zijn gewoon 'te oud'. Al wordt dat natuurlijk niet gezegd, het zijn altijd andere 'rare' redenen waarom je niet bent aangenomen of meestal hoor je gewoon niets!