Mijn werkgever heeft bedacht dat het bedrijf een nieuwe naam nodig heeft. Misschien omdat er een smetje aan de huidige naam kleeft? Of gewoon dat de afdeling "Beter, nieuwer en wast nog witter" weer een oprisping had.
Oude wijn in nieuwe zakken.
En als het nou nog uitstekende wijn was, dan was die nieuwe zak nog wel te verdragen.
De naam wordt al door een ander bedrijf gebruikt zie ik online. Oh, nog eentje zie ik. Goh...origineel ook weer.
Wat kost dat grapje wel niet allemaal. Oh ja, onze beloofde salarisverhoging. Oh nee, onze wortel die we alleen krijgen als het bedrijf overall de targets heeft gehaald. Met een aantal zwakke broeders ertussen halen we dat dus nooit. Was van te voren al te voorspellen. Dan wordt een belofte doen wel heel simpel.
Maar genoeg jonge ezels die toch denken dat zij die wortel gaan krijgen. Ook oude trouwens.
4 opmerkingen:
Pfff... herkenbaar! En dat kost weer een paar duiten want alles moet weer aangepast, van briefpapier tot website tot visitekaartjes tot ..... En ja, dan vraag je je af of het daarna echt beter is.... zo te lezen zal het niet uitmaken. Zonde hoor.
'Over een paar dagen weet ik of ik nog een baan heb, of dat ik weer het sollicitatie-circus in moet. Nee, ik heb nog steeds geen vast contract, flexibele schil en dat soort Ruttiaanse opmerkingen'.
En wat heeft je werkgever verder nog bedacht?
Wat apart! Waarom vindt hij dat nodig? En wat klungelig als er meerdere bedrijven die ook zo heten zijn!
Misschien was er nog wat geld ergens. Dan kun je het niet beter besteden dan aan een nieuwe naam. Die werknemers blijven toch wel buffelen..... :-(
Een reactie posten