dinsdag 18 juli 2023

Doornroosje

Eind van de zaterdagmiddag mijn bed vers opgemaakt met buiten gedroogde lakens en slopen. Het begon te regenen toen ik mijn bed aan het opmaken was. Zag er zo heerlijk uit dat ik besloot even te gaan liggen en naar een podcast te luisteren. 

Twee uur later werd ik wakker. Voelde me net Doornroosje die 100 jaar lag te slapen. Alleen zijn er geen prinsen die zin hebben om me wakker te kussen in de buurt. Uberhaupt prinsen.




Nou ja, maakt ook niet uit dat ik een gat in de avond sliep. Geen afspraken, niemand die er last van heeft. 

Genoot van het eind van een Finse serie op NPO-3. Ben ik in gedachten wat dichter bij mijn broer. En keek met veel plezier naar de laatste serie van Happy Valley, nu op NPO3. 

Werd op de werktijdwekkertijd wakker met wat onrust in mijn lijf en regen op de ramen, dus maar eruit, lekker douchen, de was aanzetten (de gekleurde zaken) en mijn busabonnement verlengen. Allemaal dure zaken weer en ben blij dat ik dit kan declareren. 

Was hangt, wel binnen wat het waait loeihard buiten (welke code??) en geen zin om mijn shirtjes uit de heg te plukken. Busabonnement geladen op mijn OVcard. 

En nu?

Krant lezen
Zonnebrand aanbrengen! (Met dank aan blog van Bertiebo)
Tuinwerk, weggewaaid afdekzeil weer opnieuw vastmaken. 
Her en der wat snoeien.
Deadheaden. Vooruit: dooie bloemetjes eruit knippen; bevordert de aanmaak van nieuwe bloemen.
Gras bijknippen.
Bibliotheekboek lezen. Neem nou eens de tijd daarvoor! Mag en kan gewoon.

Zorg altijd dat alles voor de werkdag klaar staat. Hoef ik het alleen nog maar te pakken, in mijn fietstas te doen, niet in de ochtend hoeven nadenken.

Zelfs mijn fiets zet ik klaar in de gang. Hoef ik niet te sjouwen met zware tassen naar de schuur, maar gooi ze er zo in. 

Jemig; wat supersaai allemaal. Terwijl ik toch zulk leuk nieuws ontving, waardoor ik fluks op zoek ging naar feestelijke kleding. Wat ietwat te lang duurde, dus voor mijn doen te laat naar bed. En toen bedacht ik dat ik misschien een andere kleur moet kiezen. 

Op mijn werk zijn een aantal vrouwen nog even snel voor de zomervakantie een crash dieet (pillen, crackers en volgens mij speed in een koffiedrankje) aan het volgen. Dan vraag ik me altijd af wat ze denken als ze mij zien. Overduidelijk dik, nooit op dieet en altijd volkoren brood mee, geen kroketten (zij wel) of snacks uit de kantine of van de winkeltjes in de buurt, maar ook geen dieetpillen. Ook mijn lunches zijn saai. Doe dit vooral om juist niet in de verleiding van de kroketten en andere zaken te komen. Want lekker vind ik het allemaal. Alles wat ik wel gezond eet is meegenomen tenslotte. Want thuis hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen.

Las ik net dit artikel over superskinny in Trouw. Superskinny

Allemaal sprookjes.










13 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Je zal die slaap wel nodig gehad hebben. Ik doe vaak overdag even een dutje, alleen noem ik dat een 'schoonheidsslaapje' :)

izerina zei

Dan was je echt moe

Bertiebo zei

Ja ik las dat artikel ook. Ik dacht juist dat het wat beter ging omdat je in reclames wat vaker 'vollere' vrouwen ziet. Maar niet dus!

nicole orriens zei

Net als jij bereid ik alles ook altijd goed voor voor de volgende dagk. Dat scheelt stress en gedoe is mijn ervaring.

pourquoi pas ??? zei

Dankzij jou de serie weer teruggevonden die ik jaren geleden zag en zo goed vond . Wat heftig dat eerste seizoen. Ben nu met 3e seizoen bezig. Wat een acteur die James Norton. Moest goed kijken of hij het wel was in dit seizoen.
Ben zo boos op de zus Clare. Wat een trut. Haha zit er helemaal in en wat een leuk jochie was het kleikind. Top serie. Kan niet stoppen met kijken maar weet nu al dat ik het ga missen als ik alles gezien heb.

Ik denk zelf dat andere mensen niet zo bezig is met hoe anderen eruit zien maar vooral met zichzelf.
Zoals je weet heb ik maar anderhalve borst, doe er niets aan om dat te verbergen en als ik dan iemand vertel die ik al 10 jaar ken dat ik borstkanker heb gehad zijn ze heel verbaasd en was het nooit opgevallen.
Ik kijk zelf altijd naar mijn eigen mankementen, niet mijn borst hoor, daar heb ik niets van, maar wel mijn buik. Als ik het bij anderen zie dan vind ik daar heel weinig van.
Ik hou van vrouwen die tevreden zijn met zichzelf zoals ze zijn.
Schoondochter van mijn overleden vriendin is heel stevig maar straalt je tegemoet met haar uitstraling en mooie lach. Trekt gewoon kleding aan strakke en korte truitjes en verdomd het staat haar. liefs

Anoniem zei

Je kunt op je werk rustig eens een kroket eten. Lekker!
En dan thuis de zakken chips dicht laten.
Verder heeft Helene gelijk. "Andere mensen" zijn niet wezenlijk geïnteresseerd in je uiterlijk. Het valt mij vaak niet eens op of iemand een bril draagt of een baard heeft. Daar moet ik dan later echt heel diep over na denken.
Dus, leef je leven zo prettig mogelijk voor jezelf, dan heb je er de meeste lol van.
Marijke

Elly zei

Ik vind niet dat een hoger bmi synoniem is voor lelijk. Mensen zijn mooi, of ze nu lang zijn ofl klein, dik of dun en alles ertussen in. Het is leuk om te kijken naar iemand die met zorg haar kleding en sieraden heeft uitgezocht. Het leuke bij vrouwen is dat je duizenden variaties ziet in kledingstijl, make up en haardracht. En ja, ik let daar best wel op. Maar als iemand daar niets om geeft, vind ik het ook prima. Maar laten we stoppen met de gedachte dat dik niet mooi is.

Elly zei

Oh ja, nog een nabrander. Ik hoop dat je een prachtige feestjurk vindt. Je verdient het.

Sylvia zei

Ik heb een collega die altijd op dieet is. Haar wachtwoorden beginnen (serieus waar) met dikkekoe en dan cijfers en leestekens enzo.
En afgelopen weekend was ze jarig en uit eten geweest.
Op mijn vraag hoe het was: veel te veel gegeten.
Dat was het enige dat ze zei. Dat was de samenvatting.
Ik vind het zo jammer dat het zo'n obsessie is voor haar.

Anoniem zei

Net als degene in de anonieme reactie blijft mij ook meestal niet veel bij van het uiterlijk van mensen, wel of ik het een leuk of interresant mens vond. Bij mijn werk duiden clienten wel regelmatig mensen aan met een detail over hun uiterlijk omdat sommigen moite hebben met het onthouden van namen. Dat is dan geen waardeoordeel, maar gewoon iets wat hen houvast geeft met het onthouden van wie wie is. Kennen ze iemand langer dan word de dame die eerst omschreven werd als de dikke dame met bril een naam toebedeeld die ze makkelijk kunnen onthouden ook als dat niet hun echte naam is. Ans

Anoniem zei

Is er al nieuws aangaande je baan?

Mevrouw Niekje zei

Ik distantieer me altijd van dieetgesprekken op het werk. Ik zou me anders alleen maar ergeren aan het domme geleuter. De helft geeft na twee dagen al op, en de andere helft na een week, om dan vervolgens een paar weken later weer opnieuw te beginnen. Ze weten niets van voeding en doen dus maar wat. Ik vind het natuurlijk lastig met mijn eetstoornis en bovendien zo dun dat ik niet mee kan praten (wel dik geweest hoor, maar dat weten zij niet!).
Happy Valley al op de BBC gezien, fantastisch! Ben enorme fan van Sarah Lancashire! Vond Last Tango in Halifax ook zo goed, mede door haar!

Mevrouw Niekje zei

@Marijke, mooi gezegd!