donderdag 30 april 2015

Niet bang zijn!

Toen ik vandaag - lekker op tijd - doorkreeg dat mijn werkgever ook maandag niet open is en dit dus een tweede onbetaalde feest/herdenkingdag in die week is voor mij, kreeg ik even de riebels over wat ik dan in Godsnaam nog overhou. Dat wordt wel een heel klein bruto en dus ook netto bedrag.

En dan de routine op mijn werk, waar de ene eigenaar je de ene dag een toppertje noemt en de ander je de volgende dag weer uitgebreid op alle fouten wijst. (Of eigenlijk dat ik me teveel verplaats in een klant die zegt geen interesse te hebben en het gesprek wil beeindigen; ik zou die klant eigenlijk murv moeten praten. Brrrr..).

Ik voelde me een beetje angstig worden. Een grote hap uit mijn spaargeld om het wachten op geld van mijn uitkering op te vangen en dan bovendien ook al weten dat de komende maand die ik gewerkt heb waarschijnlijk ook de kosten niet dekt.

En toch; ik heb mijzelf 10 minuten gegeven om me hier heel erg naar over te voelen. Even in mijn uppie te janken. En klaar.
Het heeft geen zin. Het zuigt energie en ik wil heel graag de nadruk leggen op alles wat er WEL goed gaat.

Dus doe ik dat dan ook.

Mijn dochter liet me van de week de trouwringen zien die zij en haar vriend hebben besteld. Heeeeeel erg mooi.
Mijn zoon vliegt de hele wereld over en is zo blij dat hij doet wat hij al vanaf zijn derde graag wil doen.
Ze zijn allebei gelukkig en hebben een fijne relatie.
Mijn gezondheid gaat vooruit, net als mijn conditie.
Ik blijf nog steeds afvallen, in kleine hoeveelheden, maar het gewicht gaat omlaag. En ik heb geen haast. Langzaam kan ik steeds meer 'oude' kleding aan. Goed voor het budget.
Mijn broer is blij met een nieuwe relatie. Dus ben ik blij voor hem.
Elke dag geniet ik nog van mijn bionische oog. Ik zie de zaken zoveel beter en helderder
Mijn tuin wordt met de dag groener. Gratis.
Ik ben in staat om elke dag naar mijn werk een bak salade mee te nemen ipv vreten uit diverse eettentjes in de buurt (oh ja...dat kan ik niet eens betalen hahah).
Elke ochtend doe ik oefeningen met Cher. Vroeg opstaan en gaan met die banaan.
Ik loop elke dag extra door eerder uit de bus te stappen. En bespaar ook nog eens 20 eurocent per keer.
De man met hond loopt nog elke week met mij een heel stuk door de bossen.
Mijn bed is elke dag keurig opgemaakt. Zo heerlijk om 's avonds in een nette slaapkamer te stappen
Mijn huis is elke dag Company Ready (dat er nooit iemand komt is een tweede; maar het kan wel).
Ik hou er de moed maar in.
En van je hela hola....







5 opmerkingen:

Spaarmoeder! zei

Dat heet: tel je zegeningen! En dat doe je goed. Maar balen is het wel, met al die feestdagen en een kleiner wordend inkomen.

OpnieuwBeginnen zei

Jammer dat dat werk niet genoeg oplevert en dat er zo een verschil is van leiding geven.
Kan je geen workshop geven in verkopen bij jou in d buurt? Daar weet je toch veel vanaf?

Ivy zei

Op die manier schiet het niet op natuurlijk. Nooit gehoord van een bedrijf dat op 4 mei de hele dag dicht is trouwens.
Prettig dat je nog steeds afvalt, denk dat deze manier ook veel beter is dan het als een dolle te doen, met als bijkomend voordeel dat je steeds meer nieuwe 'oude' kleding hebt :-)
Geniet in ieder geval van je lange weekeinde.

pourquoi pas ??? zei

Pfff wat een gedoe zeg. Ik schrijf net een klaagblog en schaam me dan gelijk weer. Jij staat er alleen voor dat lijkt me ook zo naar als je je verhaal aan niemand kwijt kan als je thuiskomt. Nou ja aan ons dan.
Verder ben je hartstikke goed bezig en doe je er alles aan om geen slachtoffer te zijn van je situatie, je pakt het gewoon aan. ben trots op je. liefs.

Petr@ zei

Wat vreemd dat ze dicht zijn op 4 mei, dat hoor je toch niet vaak.
Ik vind het zo knap van je dat je het positief ziet allemaal, al zal het niet meevallen.
Petje af!
Heerlijk relaxed nummer trouwens!