zaterdag 27 juni 2015

Voetenzwijmel

Deze week had ik nogal last van pijnlijke voeten. Droeg schoenen die ietsje glipten, maar ja..je wil wel eens een eleganter schoentje aan en dat moest ik direct bezuren. Pien in mijn poten zeg maar.

Maar ook een gevoel alsof mijn voeten in brand stonden en van die lekkere pijnscheuten door de vooral kleine tenen. Hoera voor mijn Birkenstocks als ik thuis ben.



Dan zie ik dames met elegante sandaaltjes en mooie slanke voeten en kijk naar mijn voeten met mijn loopschoenen. Maar zie dan ook voeten die jarenlang mijn te hoge gewicht moesten dragen. Dus mag ik wel liever voor ze zijn. En dankbaar dat ze het nog doen. En gewoon niet in de klaagmode staan. Ben het zeiken beu.






En wil luchtigheid (toch die sandaaltjes??) en lichtheid.









10 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat heb je hier leuke nummers en plaatjes bij gevonden. Je mag zeker lief zijn voor je voeten. Het wordt vaak onderschat hoe belangrijk ze zijn. Ik besef dat heel goed nu de mijne neuropathie hebben. Niet leuk niet.

Albert y Mara zei

Voeten zijn heel belangrijk en af en toe wat extra verzorging kan geen kwaad. MUD onlosmakelijk verbonden met het einde van de zeezenders Radio Veronica en Radio Nordsee International (RNI) op 31 augustus 1974 - hoe oud was jij toen?. Dit nummer Tigerfeet kwam op 9 maart 1974 de Top 40 binnen, stond er 15 weken in en de hoogste positie was de nummer 1. Het was voor MUD hun tweede nummer 1 hit na Dynamyte.
Fijn weekend, geniet van de Hollandse zomer en groeten van ons.

Nietzomaarzooo zei

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar mijn laatste diabetescheck met uitgebreid voetenonderzoek gaf geen zenuwschade aan. Die struisvogel blijft nog steeds in de buurt merk ik :)
Neuropathie is zeker niet leuk. Sterkte ermee Marja.

Nietzomaarzooo zei

Toen was ik 13 en ja..herinner me dat nog goed. Ik was een Radio Noordzee fan en hele bladen in mijn dagboek geschreven HOE verschrikkelijk ik die laatste dag vond. Ach ja...wat verschrikkelijk echt is wist ik nog niet he...als 13 jarige.
Ook fijn weekend!

Ria zei

Mooie muziek en plaatjes. Vooral dat ene plaatje, die voeten met gezichten vind ik zo prachtig.

Fijn weekend,
Groetjes, Ria

Bibje zei

Mud vond ik als klein meisje helemaal geweldig. Op de grond voor de televisie Top Pop kijken en genieten maar.
Ik was zwaar gefascineerd door die man met die wijde broek en die oorbellen in. Zo bijzonder vond ik dat haha :D

natasja zei

Ik zit ook vol verbazing te kijken... dat gewaad... en dan die kerstballen in zijn oren?

Nietzomaarzooo zei

Ja, ik vond hem het opvallendste lid van Mud, maar die ene gitarist de leukste. Als 13 jarige haha!...hij was zeker 20 jaar ouder.

Dwarsbongel zei

Bij de eerste alinea dacht ik meteen aan een kreet die bij ons pas nog voorbijkwam: het Tenenkaasimperium - https://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_en_Thea_en_de_ontmaskering_van_het_tenenkaasimperium
De Tigerfeet van Mud heb ik na de glorietijd misschien nog vijf keer gehoord, maar het klinkt zo vertrouwd alsof het gisteren was!
Paul Simon en die Afrikaanse zangers is een gouden combinatie. Of die schoentjes nou zo lekker zullen lopen? Wij zijn onlangs hier in theater de Muzeval naar een Afrikaans gezelschap geweest, echt prachtig!

Nietzomaarzooo zei

Oh ja, met Marco Bakker! Enige film.