donderdag 14 december 2023

Hear hear

Afspraak bij de Hoorboer gehad, want ik merkte dat ik minder goed hoorde. Toestellen nagekeken, mijn oren nagekeken (had zo'n nachtmerrie dat ik ENORME bergen oorsmeer in mijn oren had - niet waar, heel schoon) en opnieuw een hoortest gedaan. 

Daaruit bleek dat mijn gehoor iets achteruit en iets vooruit was gegaan, dus werden mijn toestellen daarop aangepast. Ook werd de app op mijn telefoon gezet en uitgelegd wat ik daar zelf ook allemaal mee kan. 

Zo heerlijk. En dat miste ik bij de eerste afspraak. Alles nieuw en nogal indrukwekkend uberhaupt dat ik gehoortoestellen kreeg en nodig had. Wist ook niet goed waar ik op moest letten, wat ik allemaal moest vragen en te weten komen. Er ging toen een nieuwe wereld voor me open. 

Nu kan ik telefoontjes direct via mijn hoortoestellen horen. Niet op de speaker of het toestel aan mijn oor houden. Maar ook podcasts kan ik luisteren terwijl het toestel ergens anders ligt. Alles via Bluetooth. 

Nu nog uitvogelen hoe de telefoonsoftware op mijn werk ook op die manier te beluisteren is, want daarvoor gebruik ik een headset en dat is echt een crime met gehoortoestellen. De ontvanger zit achter je oor bij het gehoorapparaat. Dus zit altijd met een scheve headset op. Geen porum en ik hoor het alsnog half.

Wat wel weer past bij een halve gare. 


Image by PublicDomainPictures from Pixabay







6 opmerkingen:

izerina zei

Wat is de techniek een verbetering

Anoniem zei

Even vragen bij de gehoorwinkel hoe het werkt met headset van je werk. Ik ben een tijdje terug ook geweest en bij mij gaven ze aan dat dit met een speciale clip moest en mogelijk moet je de instellingen op de computer ook aanpassen. Nog niet getest want bij mij hielpen de gehoorapparaten niet voldoende, dus zit nu te wachten op een verwijzing.

mrs H. te B. zei

Oh, wat goed! Ik ging deze zomer ook langs bij de hoorapparatenwinkel voor een koppeling tussen mijn telefoon en mijn apparaten, maar dat lukte neit (voglens mij lag het aan mijn telefoon, toen..). Je werktelefoon zou ook te koppelen moeten zijn!

Bertiebo zei

ik zit te grinniken om je titel

Mirjam Kakelbont zei

Een gehoorapparaat lijkt me ingewikkeld. Wat een uitvinding om ze te koppelen aan je telefoon! Je wil toch niet continu via de speaker spreken? Fijn dat het een vooruitgang is voor je.

Mevrouw Niekje zei

Fijn dat de boel goed is afgesteld, het lijkt me lastig als je zo'n apparaatje hebt en het werkt niet naar behoren.