dinsdag 12 december 2023

Transparant

Horendol-makend en ook weer heel typerend hoe de zaken gaan in mijn familie. Een paar uur voordat er een gezamenlijke afspraak plaatsvindt even een appje van een broer dat ik er ook bij kan zijn. Want 'ze' gaan 'eea' bespreken bij mijn moeder.

Wat gaat er dan besproken worden? Wat is eea? Wie zijn 'ze'?
En waarom kan hij dat niet eerder aangeven. Dan kan ik er rekening mee houden. Nu overvalt hij me hiermee.

Nu weet die broer dat ik geen auto heb, dus met OV moet komen. Waar ik de hele week al met vertragingen etc te maken had dus geen trek om dan ook nu weer heen en weer te pendelen plus dat dit weekend ik sowieso had moeten omreizen want verbouwingen aan het spoor en ook nog eens in de regen. Vier uur totaal onderweg heen en terug. Om waarschijnlijk met een enorme kater thuis te komen.

Nu is een huisdier leuk hoor, maar dit is een rotbeest. Die altijd krabt en bijt. En je brokjes niet blieft.

Maar dus alweer dingen gaan bespreken met Incestbroer, Steelzus en hijzelf. En ik heb mazzel "mag" er ook bij zijn en haast me gek en kom dan heel laat thuis van zo'n overlegje. Zij niet, wonen om de hoek. En alles is uiteraard toch al in kannen en kruiken. Die drie bekokstoven samen hoe en wat. Ik word voor de vorm gevraagd, maar op zo'n manier dat het al bijna duidelijk is dat ik er niet bij kan zijn en dan nog. Ik kan dus geen tegenstem zijn.

Snap ook heel goed dat dit de oogst is van moeders Kolen-en Geiten zaaien en met de mantel der liefde incestzaken en nog zowat bedekken. 

Heb dit ook al jarenlang bij haar aangegeven en mijn keus gemaakt, maar ja 'ze houdt niet van ruzie'. 

Dank u de Koekkoek dus. Laat me niet meer gek maken. Ik doe niet meer mee met dit spel. Wel blijf ik opletten of er geen onrechtmatige zaken gebeuren, maar die vinden al plaats. 

Mijn broer moet maar de politiek in. Lekker achterkamertjespolitiek bedrijven. Lijkt hij me zeer geschikt voor. En dan iedere keer zeggen dat hij vooral zo transparant bezig is. 

Nee. Klaar mee. Met die familie-clan. Het maakt me wel verdrietig. En eenzaam door het uitgesloten zijn. Oh ja, dat doen we altijd zo. Heb jij een afwijkende mening - nul contact meer. Trouw jij met een verkeerde keus (voor de familie); uitgesloten. 

Hieronder een afbeelding van transparant. Uit eigen archief:













11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat je jezelf veiligheid en rust schenkt door niet te gaan, omdat jouw aanwezigheid voor de uitkomst van het gesprek niet uitmaakt. En dat lijkt me heel gezond.

izerina zei

Goed dat je niet gaat. En fijn,dat je eigen gezin zoveel liefdevoller is.

Luz zei

Héél verdrietig, het blijft moeilijk om door je familie buitengesloten te voelen ( ik weet er alles van) maar ik hoop dat het je ook rust geeft. De zaken veranderen nu eenmaal niet ( meer) Dikke knuffel van mij❤

liesjedeventer zei

Ik kan me je boosheid en verdriet heel goed voorstellen, Cellie. Het lijkt een proces te zijn van langzaam afscheid nemen. Maar lastig, met zoveel 'unfinished business'.

Janne zei

Heb je nooit overwogen om aangifte te doen ivm incest? Het is toch te gek dat daders gewoon hun gang konden (kunnen) gaan en slachtoffers hun hele leven er last van hebben! Misschien verstandig om dat eens in ‘de groep’ te gooien!

Anoniem zei

Heel naar, maar ook heel goed dat je het spelletje niet meespeelt.
Sterkte!

Sylvia zei

Probeer je ajb niet buitengesloten te voelen. Jij staat heel ver boven deze -eh- bijzondere club mensen. Houd dat in je achterhoofd. Ik vind je een topper en je mag zó in mijn club.
xx

Anoniem zei

Je bent dapper en knap!! Heel verdrietig, maar neem ajb afstand van ze voor je eigen bestwil. De situatie en de mensen gaan niet veranderen. Hoe knap van je, dat je je eigen kinderen zoveel beters hebt kunnen meegeven, petje af.

Ingrid zei

Wat een gedoe. Je schrijft geweldig. Heb al een keer eerder gereageerd met, was je maar mijn buurvrouw….

Mevrouw Niekje zei

Wat een goede beslissing om er niet aan mee te doen. Ik snap dat het moeilijk is, maar deze giftige relaties doen je geen goed, wegblijven, streep eronder en door met leuke dingen en leuke mensen. Je kan ze missen. Dat gevoel dat je eenzaam bent en je uitgesloten voelt moet je doorheen. Je hebt lieve kinderen en kleinkinderen, ZIJ zijn jouw familie! xx

mrs H. te B. zei

Oooh, alsof jouw familie familie is van mijn familie! In de drukste tijd van het jaar een groot feest aankondigen - een paar dagen van tevoren. Of ik mijn agenda maar even leeg wil maken om daarbij aanwezig te zijn. Terwijl ik WEET dat zij dat al veel eerder met elkaar hebben afgesproken - want ook zij kunnen in december niet ineens vrij krijgen van hun werkgever - voor zover ze een werkgever hebben - anderen zijn van die thuisblijfvrouwen.... !