vrijdag 15 december 2023

Silent Night

Zag al dat de intercity een stuk kleiner was dan normaal en daardoor ook al veel voller zat, naast de 10 minuten vertraging. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff... Dat werd proppen.

Plekje in de Stiltecoupé. Hoera, wat minder prikkels dan ik de hele ochtend op mijn werk kreeg. Op mijn werkplek had onze opdrachtgever grote (echt grote) groepen clienten uitgenodigd, de hele ochtend lang en die namen ook mijn bespreekruimtes in beslag (dat kon gelukkig; mijn afspraken waren eerder die ochtend al geweest). Druk, veel geroezemoes de hele ochtend en dan ook nog een huilende, smekende client aan de balie bij de collega's. Blij dat de collega er zat die altijd kalmte uitstraalt. 

Maar die trein dus.
Zit je tegen het raam/muur aangedrukt, niet echt ontspannen, dus appeltje eten gaat 'm niet worden. Ook omdat ik mijn tas op mijn schoot moet houden. Man naast me bij het gangpad, die er al zat, begint mee te hummen met de muziek op zijn mobieltje. Zacht, maar wel hard genoeg om toch te kunnen horen zonder gehoorapparaten in. 

Begint hij ook nog op onzichtbare piano mee te spelen op zijn tafeltje naast me. Zo'n zin om die man een por in zijn zij te geven, zodat hij met piano aan de andere kant van het gangpad uitkomt (helemaal niet agressief hoor ben ik!! Haha).
En een dame voor me die lekker een telefoongesprek begint. 

Wat begrijpen zij niet aan het concept Stilte?




De dag erna stond er wederom een zeer kort treintje klaar. Had een staanplaats met uitzicht op een niet volle eerste klas. De tweede klas stampend vol met staande mensen in het gangpad. En dan aankomen op een druk station, nog in de verbouwing. 

Maar nog maar 5 werkdagen te gaan en dan een weekje vrij!! 










2 opmerkingen:

izerina zei

Wat een ramp,dat OV

nicole orriens zei

Ik snap mensen niet die lawaai maken in een stiltecoupe. Dat zou mij ook irriteren.