zondag 24 december 2023

Mazzelkont

Bij de supermarkt kon je een gratis mini-kerstboompje in een pot meenemen. Stonden aan het eind van de kassaband. Heerlijke Kerstgeur, gewoon gratis! 

Nu nog een paar kabouterballen vinden. 


Image by Monika from Pixabay



Vond de tijd om een mooie Zweeds uitziende Kerstster met lichtjes (op een timer vond ik uit - vrij laat, dus batterijding kan er gewoon in blijven; hij gaat automatisch aan en ook weer uit; zo handig!) op te hangen. Wel een trapje nodig om bij het ophangpunt te komen, maar doe maar gewoon. Blij met het resultaat. Er komt hier niemand hoor, maar om mijn ziel te verwarmen. 

Maak me klaar voor de Kerstbrunch met mijn kinderen en kleinkinderen in de stad van mijn zoon. Hij regelde dit allemaal, zo fijn! 

Kocht met de Kerstmarkt in die leuke winkel een kadootje voor schoondochter, maar toen ik het wilde inpakken, zag ik dat ik het had vergeten in de winkel. Het was ook enorm druk toen. Dus toch van de week weer teruggegaan (ik bewaar altijd alle bonnen) en uitgelegd aan de jongen aan de kassa. Dat ging zijn besluitvermogen te boven en hij verwees naar die "lange meneer". Legde mijn probleem uit en hij kon me vertellen dat ze toen inderdaad een item bij de kassa overhielden. Dus pak maar een nieuwe! Zag nog wat mooie kaarsen dus nog erbij gehaald en die werden met zeer veel liefde ingepakt. Duurde wel 3 x zo lang als bij een 'gewone'winkel, maar boeien. Steun ze graag.

Mijn dochter komt me straks ophalen, hoewel ik ook makkelijk met de bus kan. Maar ze doet het graag zegt ze.  Extra fijn, want het regent inmiddels (alweer).

Mazzelkont ben ik. 




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel plezier!

Lot zei

Fijn dat het met jouw kinderen zo goed gaat en dat die hun moeder ook zo waarderen en graag wat voor haar doen zoals even ophalen. Hoop dat je ook even teruggebracht wordt.

Sylvia zei

Lief dat ze je even oppikt. Ik kom ook altijd overal wel met fiets en ov, maar het is toch heerlijk als je in een auto kan zitten.